Datum: 14.05.2009 Konačno smjenjen graditelj terminala od karataSkupština trgovačkog društva Zračne luke Zagreb, 13. svibnja 2009. godine razriješila je Boška Matkovića s mjesta Predsjednika uprave trgovačkog društva Zračne luke Zagreb te imenovala Andriju Markića za novog Predsjednika uprave. U obrazloženju promjene na mjestu Predsjednika uprave navodi se: “Dosadašnja Uprava Zračne luke Zagreb loše je i sporo vodila projekt izgradnje novog putničkog terminala, zlouporabila je svoju monopolističku poziciju, prema Rješenju Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja, te ima lošu produktivnost u odnosu na slične zračne luke u regiji...” Matkovićeva zračna luka u vrijeme svjetskog rukometnog prvenstva. Posljednjih nekoliko mjeseci Boško Matković uporno, preko medija, pokušava zaustaviti svoju smjenu s mjesta Predsjednika uprave Zračne luke Zagreb. U tim pokušajima preko medija plasira neistine o svom liku i djelu. Prikazuje se velikim stručnjakom, vizionarom i dobročiniteljem. Sada kada smo upoznali Boška pogledamo dijela koja su ga koštala smjene. Potreba za novim putničkim terminalom utvrđena je još davne 1990. godine. Razne uprave utrošile su silna sredstva u pronalaženja rješenja za putnički terminal. Davne 2001. godine nakon imenovanja za Predsjednika uprave, Boško Matković zadao si je dva cilja, izgradnju novog putničkog terminala i kategorije IIIB (uređaji za slijetanje u uvjetima smanjene vidljivosti). Od ta dva cilja putnički terminal je potpuni promašaj. Uz velike troškove, bezbrojne najave izgradnje, sramotni međunarodni natječaj, nije napravljeno ništa. Za terminal, čak nije osigurano zemljište. Svi planovi temeljili su se na terenu koje je još uvijek u vlasništvu vojske. Vodi li se poduzeće na ovakav način?
Prema nekim izvorima Zračna luka Zagreb preko 60 % svojih prihoda troši na plaće zaposlenih. Loša organizacija, koja ne ispunjava temeljne uvjete tehnologije rada, rezultirala je katastrofalnom produktivnošću. Na problem organizacije Zračne luke Zagreb svi relevantni čimbenici bili su upozoreni još 2003. godine dopisom naslova Diktatura na Zračnoj luci Zagreb. Nažalost nisu reagirali. Sve navedeno u ovom i povezanim dnevnicima navodi na zaključak da je Skupština trgovačkog društva Zračne luke Zagreb s pravom smijenila Boška Matkovića s mjesta Predsjednika uprave Zračne luke Zagreb. Skupštini svakako treba prigovoriti što prije nije provela smjenu Boška Matkovića. Matkovićevoj smjeni protivili su se: Milan Bandić, Tonino Picula i Kordinacija sindikata iz zračne luke. Milan Bandić, holdingov čovjek skupština, i Tonino Picula, kao predstavnici gradova Zagreb i Velika Gorica u skupštini zračne luke predstavljau 40% vlasničkog udjela. Dva puta nisu došli na sjednicu skupštine. Nisu tražili obrazloženje smjene, nisu argumentirali razloge zbog čega se protive smjeni. Nisu tražili raspisivanje natječaja za izbor novog predsjednika uprave. Umjesto sudjelovanja, a sudjelovanje ne znači da su za smjenu, oni preko medija oštro protestiraju. Odnosno pokazuju da ne poznaju zakone, da ine poznaju obaveze, da ne znaju za pojam dobrog gospodarenja. Oni samo poznaju interes, svoj i partijski. Ovakvo ponašanje kandidata za nove gradonačelnike za svaku je osudu. Kordinacija sindikata za podršku Matkovića je interesna skupina sindikalnih vođa okupljenih oko Radničkog vijeća i Nadzornog odbora. Ta skupina davno se odmaknula od članstva i svoje odluke donosi bez konzultacija s bazom. Odluku o Matkovićevoj podršci donijeli su bez suglasnosti članstva. Neopravdanim radnim mjestima, visokim plaćama, izmišljenim seminarima, dnevnicama i stimulacijama, uprava je kupila njihovu podršku. Ovoj korupciji treba stati na kraj. Nova uprava treba procesuirati i prekinuti praksu plaćanja sindikalnih predstavnika. Ne postupi li tako neće moći provesti potrebne organizacijske promjene i povećanje produktivnosti.Kordinacija je u potpunosti promašila metu, "uloga sindikata je braniti interese radnika, svojih članova" nikako ne poslodavca. Priznaju li sindikalne vođe ovom podrškom svoju "ovisnost" o Matkoviću? Na kraju, čestitam gospodinu Andriji Markiću na imenovanju za Predsjednika uprave, vjerujem da će mu dugogodišnje iskustvo na različitim poslovima u zračnoj luci, kao i poznavanje ljudskog potencijala pomoći u rješavanju problema. A problema ima. |
|
|