Datum: 09.07.2016
Hdz naplatio davanje koncesije za Zračnu luku Zagreb? Nakon objave liste kreditora HDZ-a, opravdano se sumnja u svojevrstan "reket" HDZ-a prema tvrtkama koje su mu "posudile" novac. Do sada su mediji obrazložili razloge zašto ta posudba nije posudba veće bi trebala biti "nagrada" za određene usluge kojima je HDZ, tvrtkama Prvom plinarskom društvu i DIV-u, pogodovao, odnosno nije stigao pogodovati.
Kod Prvog plinarskog društva, posudba je očito bila na "lijepe oči", te lijepe oči nisu uspjele doći na vlast i izvršiti ono za što su novac dobili. Normalno, novac treba vratiti a krivca kazniti. Krivci, Karamarko i Brkić politički su smaknuti, a ostali partneri upozoreni. Treba se znati da se organizirane skupne ne šale.
Za razliku od ne izvršenih obveza prema MOL-u i Gaspromu, prema ostalim kreditorima, DIV-u i Viaduktu, HDZ je uredno izvršio svoje obveze.
 Ovako je trebao izgledati terminal
|
Debeljakove veze sa HDZ-om ne iznenađuju, jer je za vrijeme HDZ-ove Vlade Jadranke Kosor i ministra Đure Popijača dogovoreno preuzimanje škvera.
Hrvatska brodogradnja, revizija i CERP registrirali su brojne nepravilnosti i nepridržavanje privatizacijskog ugovora, no bez reakcije nadležnih. Ruđer Friganović, direktor Brodogradnje, naprasno je napustio firmu i Nadzorni odbor Brodosplita, Vrdoljak nikad nije objasnio zašto.
Državno odvjetništvo godinu dana ispituje osnovanost navoda kaznene prijave o kojoj je Index već pisao, no zasad bez ikakvih konkretnih rezultata.
Izvor: Zatvoren krug: Država plaća Debeljaku, on pozajmljuje HDZ-u
|
Ostala je još za objasniti pozajmica Vijadukta.
U studenome 2014. HDZ se zadužio i kod tvrtke Viadukt d.d., na iznos od 200.000 kuna, uz kamatu od 7,5 posto i rok otplate do 31. svibnja 2015., no i tu je otplata odgađana dva puta, posljednji put na 31. prosinca ove godine.
Više
|
Kao što je poznato, u izgradnji terminala na zračnoj luci u Zagrebu, trenutno najvećem hrvatskom investicijskom projektu, glavni izvoditelj radova je Vijadukt. Vijadukt si je osigurao te radove, bez ikakvog natječaja, dobivanjem koncesije za upravljanje Zračnom lukom Zagreb na 30 godina.
Koncesiju je formalno dobila Offshore tvrtka ZAIC, u kojoj je Vijadukt, navodno, jedan od dioničara. Ali, kako je trvrkta Offshore, objavljeni podaci o vlasništvu ne moraju biti istiniti, vlasnik može biti za javnost nepoznat. Prema navedenome, i situaciji na terenu, Vijadukt može biti stvarni vlasnik koncesije.
Koncesiju, Viaduktovoj offshore tvrtki, bez udovoljavanja osnovnih zahtjeva iz natječaja, dodijelio je upravo HDZ, odnosno njihov Tomislav Mihotić, u to vrijeme državni tajnik za infrastrukturu i predsjednik Stručnog povjerenstva za koncesiju novog putničkog terminala.
Evo kako je to bilo kod otvaranja ponuda.
Koncesioar je 2014. preuzeo zračnu luku na upravljanje, iste te godine Vijadukt daje 200 000 kn HDZ-u. Novac nije vraćen i može se sumnjati da to i nije posudba već nagrada za poklonjen aerodrom.
Operativno, provedbu hdezoeovog povjerenstva provelo je sdpovo ministarstvo.
 A ovakav je ispao |
U radu koncesionara uočene su nepravilnosti poput Lažnih radnih nesposobnosti, prijavljene su nadležnom ministarstvu, koje ne poduzima ništa.
U ovim primjerima, jasno proizlazi nesposobnost Karamarka.
Za razliku od njega, gospođa Kosor, kao premijerka i predsjednica HDZ-a, nepogrešivo je odradila otuđenje brodogradilišta i zračne luke. Da nije bilo dvojca bez pameti, sve bi se zaboravilo. I ovako će se.
Na kraju, SDP je jednako odgovoran za ovaj kriminal, držali su ljestve. Koliko su oni "posudili" ne znamo ali bi trebali znati.
Uz sve, postavlja se pitanje zakonitosti posudbe, kreditiranja:
- da li su navedene tvrtke registrirane za davanje kredita?
- da li su ti krediti osigurani određenim ugovorima, jamstvima?
Ako je odgovor na ova pitenja negativan, nema govora o posudbi ili kreditima. To je onda kriminal.
|