Datum: 13.12.2011
Otvorene ponude za koncesiju Zračne luke Zagreb Kada se političkoj stranci pokloni profitabilna državna tvrtka na upravljanje, onda ne možemo očekivati da će ta tvrtka poslovati s dobiti i da će ta dobit biti u korist tvrtke i njenih vlasnika, građana Republike Hrvatske. Klasični primjer takvog poslovanja je Zračna luka Zagreb. Od devedesetih godina, kada je politika ugurala prste u nju, zračna luka se pokušava razvijati u skladu s potrebama i važećom tehnologijom. Izgradnja terminala za uprave je nemoguća misija. Na milijune eura spiskano je na pripreme za izgradnju. Timovi ljudi godinama rade samo na projektu Novi putnički terminal. Plaćene su studije, plaćeni su projekti.
Od svega se odustalo. Ministar Kalmeta odlučio je, Zračnu luku Zagreb treba dati u koncesiju. Koncesija je ono što treba, ne samo zračnoj luci, već Hrvatskoj. A posebno IGH-u. Tako barem ispada prema kampanji koju provode provladini "stručnjaci".
Što Kalmeta zamislio, njegovo ministarstvo i uprava zračne luke provodi.
Raspisan je natječaj za koncesiju novog putničkog terminala ZLZ.
U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture osnovano je Stručno povjerenstvo za koncesiju novog putničkog terminala Zračne luke Zagreb. Predsjednik povjerenstva je Tomislav Mihotić, državni tajnik za infrastrukturu.
Povjerenstvo je s velom tajne pokrenulo postupak odabira koncesionara. Javnosti je bilo dostupno jako malo podataka. Uglavnom se hvalilo s velikim interesom ponuditelja.
Povjerenstvo je često mijenjalo uvjete koncesije, tako da smo došli od koncesije za novi putnički terminal (kako se zove i stručno povjerenstvo) do koncesije za cjelokupnu zračnu luku.
Natječaj je 12. prosinca bio u fazi javnog otvaranja ponuda za davanje koncesije za Zračnu luku Zagreb (ZLZ).
Dakle, Stručno povjerenstvo za koncesiju novog putničkog terminala Zračne luke Zagreb u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture održalo je javno otvaranje ponuda za davanje koncesije za Zračnu luku Zagreb (ZLZ).
Kako je moguće da povjerenstvo koje je osnovano da provede natječaj za koncesiju novog putničkog terminala otvara ponude za davanje cjelokupne zračne luke u koncesiju? Tko ih je ovlastio?
No, da vidimo što je Stručno povjerenstvo otvorilo:
U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture danas je održano javno otvaranje ponuda za davanje koncesije za Zračnu luku Zagreb (ZLZ). Pristigle su dvije ponude, jedna od konzorcija kojeg čine Zračna luka Zürich i Strabag AG, a koja nije čitana jer nije imala brojčane podatke tražene u natječajnoj dokumentaciji i druga od Zagreb Airport International Company (ZAIC) iza koje, prema tvrdnjama ovlaštenog predstavnika, stoje Zračna luka Pariz i Bouygues s lokalnim partnerima.
ZAIC je ponudio stalnu koncesijsku naknadu koja u 30 godina koncesijskog razdoblja ukupno iznosi 87.237.452 eura, dok će promjenjiva koncesijska naknada koja se računa u određenom postotku od bruto prihoda biti još veća. Istaknuo je to Tomislav Mihotić, državni tajnik za infrastrukturu i predsjednik Stručnog povjerenstva za koncesiju novog putničkog terminala ZLZ, na konferenciji za novinare održanoj nakon javnog otvaranja ponuda. Ocijenivši da je ZAIC-ova ponuda izuzetno kvalitetna Mihotić je izrazio zadovoljstvo uspješno provedenim postupkom davanja koncesije za ZLZ koja obuhvaća izgradnju novog putničkog terminala ZLZ te upravljanje postojećim i novoizgrađenim terminalom ZLZ-a i pripadajućom infrastrukturom. Ulaganje u prvu fazu projekta izgradnje novog putničkog terminala ZLZ procijenjeno je na 190 milijuna eura, a međunarodne financijske institucije izrazile su spremnost financirati ovaj projekt, što pokazuje da je dobro postavljen u ovoj financijskoj situaciji u svijetu, ocijenio je Mihotić. Br>
Br>
Nakon što povjerenstvo u kratkom roku analizira ponude, najavio je, Vlada ima rok od sto dana, računajući od dana otvaranja ponuda, za donošenje odluke o izboru koncesionara. Najvažniji kriterij za izbor je ekonomski najpovoljnija ponuda, a ocjenjuje se iznos koncesijske naknade (stalne i promjenjive), poslovni plan, financijski plan i tehničko-operativni plan. Br>
Govoreći o mogućnosti da nova Vlada poništi natječaj za izbor koncesionara za ZLZ Mihotić je rekao da je riječ o upravnom postupku provedenom po Zakonu o javnoj nabavi zaključivši da bi u tom slučaju ponuditelji zasigurno tražili svoje zakonsko pravo.
|
Izvor: www.mmpi.hr/vijesti
Prema gore opisanom tajnik Mihotić je zadovoljan. Puno toga je zatajio i već na otvaranju ponuda izabrao kencesionara. Drugi ponuditelj je ispao jer nema financijskih pokazatelja?
Nema nam druge nego prihvatiti objašnjenje tajnika Mihotića i priznati da je koncesija dodojeljena jedinom ponuditelju koji je htio nešto dati.
Misija kupleraj
Široki osmjeh nakon otvaranja ponuda za koncesiju našao se i na licu predsjednika uprave Zračne luke Zagreb Tončija Peovića. On i njegova ekipa od nekoliko zamjenika, dvadesetak savjetnika, desetak direktora, tridesetak tajnica, priležnica, ljubavnica i ergele Zubak-auto konja, uspjeli su napraviti posao svog života. Riješili su se tvrtke koja bi mogla dobro raditi da oni njome ne upravljaju.
Stručnjak Tonći u intervjuu business.hr-u tvrdi: "Htjeli su me rušiti iako sam zaradio 44 mil. kn".
Ponude za koncesiju nad Zračnom lukom Zagreb moraju se podnijeti danas, 12. prosinca, čime će projekt novog putničkog terminala ući u zadnju fazu. Odabirom koncesionara počet će napokon i gradnja novog terminala, koji Zagreb priželjkuje već dugi niz godina. No, model koncesije, prema kojemu privatni partner dobiva apsolutno sve na 30 godina, a javni se partner, tvrtka ZLZ, svodi na nekolicinu zaposlenika i uglavnom nadzire poštovanje koncesijskog ugovora, naišao je na kritike zaposlenika. No, Tonči Peović, direktor ZLZ-a, žestoki je zagovornik upravo takvog modela.
Očekujete li da ćete vi privesti kraju posao dodjele koncesije?
- Mislim da hoću. Moja je misija bila poboljšati poslovanje ZLZ-a prvenstveno pokazujući da se u nekim segmentima nije poslovalo dobro, ponajprije u tvrtkama kćerima. To smo sve sredili, a sada smo pri kraju s natječajem i tu moja misija završava. Bio je to opsežan posao i cijela je državna administracija učila kako se provodi jedan tako veliki projekt. Bit će to sigurno smjernica za rješavanje puno drugih investicija u Hrvatskoj, jer ovaj model koncesije osigurava kontinuitet upravljačkih prava i nadzora nad kapitalom za razliku od dosadašnjih natječaja gdje su se ta prava gubila.
Hoće li nova vlast podržati projekt?
- Vlada je u srpnju 2010. donijela odluku o raspisivanju natječaja za gradnju novog putničkog terminala. Provedba natječaja traje dakle 15 mjeseci i ulazi u mandat dviju vlada. Ovo je iznimno velik projekt, važan za cijelu državu. Njegov uspjeh bit će jasan signal da su u Hrvatskoj velike investicije moguće, temeljene na jasnim gospodarskim pravilima i važećim zakonima.
Više na: business.hr
|
Pa dobro direktore gdje su svi ti silni milijuni? Zašto koncesionar kada ste uspješni i tako zarađujete? Kada platite sve savjetnike, pomoćnike, tajnice, lizinge, službene kartice, nepotrebna putovanja i stanarine što ostane. Ostane li da se podmiti što se podmititi treba. Radničko vijeće, nadzorni odbor...?
Da nema korupcije zakonski akti primjenjivali bi se i na zračnoj luci.Ovako bez primjene pravilnika o radu izmišljaju se radna mjesta, nezakonito se zapošljava, daje se "stimulacija" koje u aktima nema, uvjetuje se otpremnina preko posrednika, diskriminira i šikanira sve koji ne podržavaju kriminal.
Direktore, sve ovo navedeno, a što je mimo zakona provedeno, pojelo je putnički terminal, opremu, pojelo je napredak zračne luke, grada i države.
Olakotna je činjenica, Peoviću, što niste jedini krivac. Krivci su i oni koji su prije direktovali ali i oni koji su sve vas na takva mjesta, prema: stranačkim, vjerskim, rodbinskim, prijateljskim ili kriminalnim kriterijima predlagali i imenovali.
Na potezu je nova vlada. Hoće li ona promjeniti kurs.
|