Datum: 26.09.2008 Ako ne znate letjeti, izbjegavajte Hrvatske zrakoplove
Poruka iz naslova trebala bi biti savjet putnicima u zračnom prometu a povodom vijesti da Hrvatska ne udovoljava svjetskim sigurnosnim standardima prema kriterijima Međunarodne organizacije civilnog zrakoplovstva (ICAO - International Civil Aviation Organization). Navedeno su utvrdile Američke zračne vlasti (FAA - Federal Aviation Administration) i Hrvatsku svrstanle u kategoriju 2. Prema toj kategorizaciji proizlazi da naše zrakoplovstvo nije usklađeno s standardima ICAO-a, da nemamo dgovarajuće zakone i propise potrebne za prekooceanske letove ili da nam je osoblje civilnog zrakoplovstva deficitarno u nekom od područja poput tehničke stručnosti, izobrazbe osoblja, čuvanju podataka i procedurama inspekcije. Zbog navedeih nedostataka naši zrakoplovi ne smiju uspostaviti izravnu zračnu liniju sa SAD-om niti sletjeti u tu zemlju. Američke zračne vlasti utvrdile su nedostatke u inspektorskom nadzoru koji su izvršile u veljači ove godine. U rujnu su američki inspektori željeli provjeriti da li je Hrvatska učinila pozitivne pomake u otklanjanju prije utvrđenih nedostataka. Taj inspektorski nadzor odbio je Damir Vince, Ravnatelj Uprave za zračni promet, zbog toga što se nedostaci nisu otklonili. Damir Vince razriješen je odlukom Vlade s dužnosti Pomoćnika ministra za zračni promet. Razlog razrješenja: jer nije obavijestio državnog tajnika za promet Dražena Breglecai ministra Božidara Kalmetu o ne prihvačanju nadzora američkih zračnih inspektora. To što je odgodio a njih nije obavijestio, razljutilo je Bregleca i Kalmetu i smjenili čovjeka. Dobro da ih nije razljutila nesposobnost i nerad u Upravi za zračni promet. Situacija u zrakoplovstvu poznata je javnosti ali ne i odgovornim u Vladi i resornom ministarstvu. Stanje kaosa u zrakoplovstvu potvrdio je nedavno zrakoplovni inspektor Josip Milošević, teško optužujuči Hrvatske zračne vlasti. Taj bivši hrvatski zrakoplovni inspektor koji sada radi na istim poslovima u EU, smatra da Hrvatskoj prijete kobne nesreće.
Situacija u našem najvećem zračnom prijevozniku prije nekog vremena opisali su sami piloti u svojem pismu javnosti. Da nije dobro niti u zračnim lukama podsjetili smo u dnevniku Znanje i poštenje u kojem se opisuje stanje u Zračnoj luci Zagreba . Model vladanja je isti, primjenjuje se u svim zračnim lukama pa je stanje svogdje slično.
Pa, kako sada neki inspektori i amerikanci mogu tvrditi da nam nedostaju stručnjaci? Stvar je jednostavna. Uprava Zračne luke Zagreb, korumpirala je sindikalnog vođu na način da ga je “nagradila” radnim mjestom šefa školskog centra. Taj šef školskog centra ima završenu srednju stručnu spremu i nekoliko pokušaja na prometnom i pravnom fakultetu. Tim znanjem, što se obrazovanja tiče, mogao bi školovati lovačke pse. Da bi “stručnjaka” instalirali, uprava je dala otkaz ugovora o radu diplomiranom profesoru. Profesor je otkaz osporio na sudu ali usprkos sudskom nalogu nije vraćen na radno mjesto. “Sindikalista” je ostao voditi osposobljavanje zrakoplovnih kadrova a kako mu ide i amerikanci znaju. Umjesto kvalitetnog školovanja, uprava je dobila socijalni mir i apsolutnu podršku sindikalnog vodstva. Taj slučaj korupcije prijevljen je nadležnim institucijama, pa i Predsjedniku RH.Da li će ova poruka nešto promijeniti na bolje, nešto što će povećati sigurnost putnika u zračnom prometu? Neće. Na cestama se gine, na fakultetima trguje (Indeks), u gospodarstvu se krade (Maestro), u zdravstvu se korumpira (Šimić)i zbog ne stručnosti umire (bolnica Dubrava), policija i odvjetništvo rade samo po narudžbi, pravosuđe radi za novac i svoje interese. Nama preostaju korjenite promjene u društvu, kojem moramo sami provesti, ili moliti se bogu da nam Hrvatski avion, ako možemo kartu platiti, sleti u jednom komadu, odnosno, da nam taj avion ne padne na glavu. |
||
|