Home

Datum: 26.09.2008

Ako ne znate letjeti, izbjegavajte Hrvatske zrakoplove


Fotografija, Mućke

Dobivši ocjenu 2 svrstani smo u kategoriju država poput: Obale Bjelokosti, Gambije, Zimbabvea, Swazilanda, Gvajane i Bangladeša. No, u Ministarstvu prometa se tješe činjenicom da su i Bugarska i Rumunjska kada su kategorizirane dobile ocjenu 2, a sada su ipak članice Europske unije. Više index.hr

Poruka iz naslova trebala bi biti savjet putnicima u zračnom prometu a povodom vijesti da Hrvatska ne udovoljava svjetskim sigurnosnim standardima prema kriterijima Međunarodne organizacije civilnog zrakoplovstva (ICAO - International Civil Aviation Organization). Navedeno su utvrdile Američke zračne vlasti (FAA - Federal Aviation Administration) i Hrvatsku svrstanle u kategoriju 2. Prema toj kategorizaciji proizlazi da naše zrakoplovstvo nije usklađeno s standardima ICAO-a, da nemamo dgovarajuće zakone i propise potrebne za prekooceanske letove ili da nam je osoblje civilnog zrakoplovstva deficitarno u nekom od područja poput tehničke stručnosti, izobrazbe osoblja, čuvanju podataka i procedurama inspekcije. Zbog navedeih nedostataka naši zrakoplovi ne smiju uspostaviti izravnu zračnu liniju sa SAD-om niti sletjeti u tu zemlju.

Američke zračne vlasti utvrdile su nedostatke u inspektorskom nadzoru koji su izvršile u veljači ove godine. U rujnu su američki inspektori željeli provjeriti da li je Hrvatska učinila pozitivne pomake u otklanjanju prije utvrđenih nedostataka. Taj inspektorski nadzor odbio je Damir Vince, Ravnatelj Uprave za zračni promet, zbog toga što se nedostaci nisu otklonili.

Damir Vince razriješen je odlukom Vlade s dužnosti Pomoćnika ministra za zračni promet. Razlog razrješenja: jer nije obavijestio državnog tajnika za promet Dražena Breglecai ministra Božidara Kalmetu o ne prihvačanju nadzora američkih zračnih inspektora. To što je odgodio a njih nije obavijestio, razljutilo je Bregleca i Kalmetu i smjenili čovjeka. Dobro da ih nije razljutila nesposobnost i nerad u Upravi za zračni promet.

Situacija u zrakoplovstvu poznata je javnosti ali ne i odgovornim u Vladi i resornom ministarstvu. Stanje kaosa u zrakoplovstvu potvrdio je nedavno zrakoplovni inspektor Josip Milošević, teško optužujuči Hrvatske zračne vlasti. Taj bivši hrvatski zrakoplovni inspektor koji sada radi na istim poslovima u EU, smatra da Hrvatskoj prijete kobne nesreće.

NACIONAL: Jednom ste rekli da zračne vlasti u Hrvatskoj kvalitetno ne nadziru 90 posto zračnog prometa. Zašto je tako?
- Radi se o pomanjkanju internih procedura, broju tehnički osposobljenog osoblja, programima njihova školovanja, ZRAKOPLOVNE NESREĆE i u Hrvatskoj su sve veća opasnost periodičnom testiranju znanja.

Broj zrakoplova u hrvatskom Registru civilnih zrakoplova je oko 300, Samo pet službenika uprave može obavljati preglede za njihovu plovidbenost i proizlazi, kad bi samo to radili, svaki od tih službenika godišnje može teoretski obaviti 60 pregleda zrakoplova.

Za preglede 20-ak zrakoplova potrebna je komisija od tri člana, a za većinu pregleda u prosjeku su potrebna dva dana, što znači da za 50 pregleda po službeniku treba 100 radnih dana, tj. oko 800 radnih sati. Službenici rade još i gomilu drugih poslova, koji im ne omogućuju kvalitetnu pripremu za primarnu zadaću, a jedan od tih je i obavljanje redovitih i neredovitih nadzora zračnih operatora, koji traju po nekoliko dana.

Za tu svrhu treba odvojiti još 50-ak dana godišnje za redovite, te isto toliko za neredovite preglede. Dakle, godišnje 200 dana otpada samo na dvije vrste posla stručnih djelatnika, službeniku.

Više, Nacional



Situacija u našem najvećem zračnom prijevozniku prije nekog vremena opisali su sami piloti u svojem pismu javnosti.

Da nije dobro niti u zračnim lukama podsjetili smo u dnevniku Znanje i poštenje u kojem se opisuje stanje u Zračnoj luci Zagreba . Model vladanja je isti, primjenjuje se u svim zračnim lukama pa je stanje svogdje slično.
Jedan od problema zračnog sektora u Hrvatskoj je stručni kadar . Zračna luka Zagreb na svojim internetskim stranicama hvali se školskim centrom.

Školski centar Zračne luke Zagreb prvi je i najveći centar za obuku osoblja koje obavlja poslove od značaja za sigurnost zračne plovidbe u regiji.
Od svog osnutka 1998. godine do danas školovali smo osoblje svih zračnih luka u Hrvatskoj te nekoliko zračnih luka izvan Hrvatske (Sarajevo, Mostar).

Posjedujemo moderne prostore i opremu, vlastite priručnike i skripta, sastavili smo specijalizirane i učinkovite (teoretske i praktične) programe školovanja te okupili tim predavača iz svih područja zračnog prometa.



Pa, kako sada neki inspektori i amerikanci mogu tvrditi da nam nedostaju stručnjaci?

Stvar je jednostavna. Uprava Zračne luke Zagreb, korumpirala je sindikalnog vođu na način da ga je “nagradila” radnim mjestom šefa školskog centra. Taj šef školskog centra ima završenu srednju stručnu spremu i nekoliko pokušaja na prometnom i pravnom fakultetu. Tim znanjem, što se obrazovanja tiče, mogao bi školovati lovačke pse.

Da bi “stručnjaka” instalirali, uprava je dala otkaz ugovora o radu diplomiranom profesoru. Profesor je otkaz osporio na sudu ali usprkos sudskom nalogu nije vraćen na radno mjesto. “Sindikalista” je ostao voditi osposobljavanje zrakoplovnih kadrova a kako mu ide i amerikanci znaju. Umjesto kvalitetnog školovanja, uprava je dobila socijalni mir i apsolutnu podršku sindikalnog vodstva.

Taj slučaj korupcije prijevljen je nadležnim institucijama, pa i Predsjedniku RH.

Da li će ova poruka nešto promijeniti na bolje, nešto što će povećati sigurnost putnika u zračnom prometu?

Neće. Na cestama se gine, na fakultetima trguje (Indeks), u gospodarstvu se krade (Maestro), u zdravstvu se korumpira (Šimić)i zbog ne stručnosti umire (bolnica Dubrava), policija i odvjetništvo rade samo po narudžbi, pravosuđe radi za novac i svoje interese.
Vlada sve to smatra velikim međunarodnim uspjehom i puni svoje domaće džepove. Vlada skupim lobiranjima kupuje ono što je trebala provesti. Vladavinu prava, demokraciju, jednakost svih svojih građana.

Nama preostaju korjenite promjene u društvu, kojem moramo sami provesti, ili moliti se bogu da nam Hrvatski avion, ako možemo kartu platiti, sleti u jednom komadu, odnosno, da nam taj avion ne padne na glavu.


E mail

Komentiraj

Ispis
Komentara(0)