Home

Datum: 06.04.2010

Spasimo građevinsku mafiju


Buduća autocesta Zagreb - Sisak

Svake godine događaju se iste stvari, čitaju se već pročitani govori, otvaraju se već otvoreni radovi, nastavljaju se dokazani promašaji. Premijerka Kosor opet je otvorila radove na autocesti Zagreb – Sisak. Otvaranje tih radova već je tradicionalni obred vladajućeg HDZ-a. Svake godine unatrag pet ili šest godina, oni otvaraju radove i pričaju priče. Radovi na autocesti spriječit će potonuće graditeljstva tvrdila je Kosor prilikom svečanog obilaska do sada izgrađenog kaosa na budućoj autocesti. Osim što je spasila graditelje, Kosor je poklonila HDZ-ovom gradonačelniku i gradu Velika Gorica vrijedno zemljište za poduzetničku zonu.  Očito će budući poduzetnici biti hdz podobnici. ZNA SE!

Kosoričini  graditelji cesta  su Žderići, Radići, Žužuli i slični mračni biznismeni iz IGH, Konstruktora, Skladgradnje, Hidroelektre, Vijadukta,  njih bi trebalo spasiti? A što je s državom? Ne tone li hrvatsko gospodarstvo prvenstveno zbog nekontroliranog ulaganja u cestogradnju? Ne tonemo li zbog organiziranog kriminala u i oko cestogradnje. Kosor nije rekla.

Prije desetak godina, kada su pokrenuti projekti izgradnje autocesta, zamišljeno je samo financiranje izgradnje autoceste. Autoceste  je trebalo izgraditi preko kredita a vračanje kredita trebalo se pokriti naplaćenom cestarinom. U svrhu provedbe projekta osnovano je trgovačko društvo, Hrvatske autoceste, koje je trebalo upravljati autocestama. Organizirati izgradnju, održavanje i naplatu autocesta.

Lijepo zamišljeno, ružno, jako, jako ružno provedeno. Umjesto upravljanja, uprava Hrvatskih autocesta organizirala je građevinsku mafiju. Cijena izgradnje 1 kilometra autoceste povećana je za više od duplo. Natječaji  za izgradnju se namještaju podobnima, poslovi se dijele mimo natječaja. Mijenjaju se trase. Članovi vlade u svojim uredima biraju izvođače i dobavljače.  U Hrvatske autoceste biraju i imenuju uprave i nadzorne odbore.

Rezultati takvog upravljanja su katastrofa u rangu potresa i cunamija. Razlike u troškovima između cunamija i pljačke nema, jedino žrtve u hrvatskoj umiru u bijedi, polako i dugo. Istovremeno krivci za našu katastrofu žive u izobilju i blagostanju.

 Krivci su poznati javnosti i pravosuđu. Sjede u vladi, sjede u državnim trgovačkim društvima ali su i vlasnici „uglednih“ građevinskih tvrtki.  Izgledaju kao pračovjek koji je obukao odijelo, vozi se u skupoj limuzini i živi po pravilima  čopora. Tih praljudi ima i u Saboru, Vladi, policiji, pravosuđu i trgovačkim društvima. Međusobno su povezani i daju si potporu u skladu s zakonima čopora i plemena. Ne priznaju pravni sustav Hrvatske.

Čopor koji je danas prošao Turopoljem, obišao trasu autoceste i otvorio nastavak radova na autocesti do Siska, vidio je da na započetoj trasi vlada kaos. Na dvadesetak mjesta izvode se radovi. Na jednom dijelu još nisu riješeni imovinski odnosi. Izmijenjena je trasa i građanima se hoće ispod cijene oteti zemljište. U tih tridesetak kilometra ima svašta. Rok za dovršetak radova davno je prošao, u više navrata je produživan. Ima, od dovršenih trasa kompletno opremljenih do trasa gdje još nisu započeli radovi.  Radovi su započeli prije pet – šest godina i do sada nema niti metra naplate cestarine.  Dakle godinama se ulaže novac u dijelove ceste koji se ne koriste. Podignuti kredit za autocestu i onda te milijune i milijune kuna zakopati na nekoliko godina u zemlju ravno je zloćinu. Trebalo je planski izgraditi nekoliko kilometara i pustiti u komercijalnu uporabu. Naplatom vračati uloženo ali i riješiti prometne probleme zbog kojih se ceste i grade.

Graditeljima iz čopora na autocesti najvažniji su objekti za naplatu cestarine. Direktna naplata njihova je  glavna okupacija. Lovu uzeti, oteti. Za sebe i pobočnike što više potrošiti. Nije važno što je direktna naplata, skupa, mutna, neptransparentna.  Što usporava promet, stvara gužve i povećava troškove.  Takvu naplatu napustile su sve zemlje u okruženju.

I tako, kada već Crna Gora i Bugarska ne žele spašavati naše cestovne graditelje, spasiti će ih Carica Jacica. Nema veze što ti graditelji rade skupo. Što je utvrđena korupcija, kriminal i fušeraj. Oni idu dalje po istoj cijeni, istim uvjetima i s istim ljudima. I dalje sve to će nadgledati poštenjačina  Kalmeta i banda iz Hrvatskih autocesta. 

Pa, ZNA SE da nema nedodirljivih.


E mail

Komentiraj

Ispis
  • 'Autocesta Zagreb - Sisak skupa je zbog mulja' a ja mislio zbog muljanja

    Ivan, 12.04.2010 11:00:16
  • Komentara(1)