Još prije gotovo dvije godine javnosti je
servirana priča o velikim projektima obnove i proširenja
Zračne luke Zagreb. Hvale vrijedan je svaki projekt koji bi od
velikogoričkoga aerodroma napravio jakog i nezaobilaznog regionalnog
igrača na tržištu komercijalnog zračnog prometa. No,
postavlja se pitanje radi li se o odgovornom i razvojnom ili
destruktivnom i mutnom poslu? Saga o Zračnoj luci, njenom novom
terminalu i drugoj pisti s vremena na vrijeme podgrijavala se u
medijima da bi pred koji tjedan dosegla svoj vrhunac potpisivanjem
nekakvoga protokola između Vlade RH i Grada Zagreba.
Podsjećam, suvlasnici Zračne luke Zagreb su Republika
Hrvatska 55%, Grad Zagreb 35%, Zagrebačka županija 5% i Grad Velika
Gorica 5%. Na stranu nelogičnost da grad na čijemu se teritoriju nalazi
zračna luka ima samo 5% udjela u njoj (primjerice vlasnička struktura
Zračne luke „Split", smještene između Trogira i
Kaštela, je: Splitsko-dalmatinska županija 15%, Grad
Kaštela 15%, Grad Trogir 10%, Grad Split 5%). Naime, opće je
poznato kako je Velika Gorica brutalno kažnjena u razdiobi, kad se
prije 11 godina definitivno razdružila od Grada Zagreba. Tako se i dan
danas u Društvenom ugovoru o osnivanju Zračne luke Zagreb
(sklopljenom par godina kasnije) navodi da se ona nalazi na adresi
Pleso bb u Zagrebu iako je Pleso gradska četvrt Velike Gorice, a
istoimene ulice, trga ili naselja u Zagrebu - nema.
Projekt vrijedan 212 milijuna eura kani se, kako stvari
stoje, realizirati bez znanja i sudjelovanja svih suvlasnika Zračne
luke Zagreb, jer, kako je prilikom nedavnoga susreta premijera Ive
Sanadera i zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića rečeno novinarima,
Vlada i Grad su spremni zajednički pokriti sve troškove
obnove i proširenja Zračne luke Zagreb „ako
Zagrebačka županija i Grad Velika Gorica u tome ne mogu sudjelovati" i
to „bez mijenjanja udjela u vlasničkoj strukturi". Već
pogađate: u samoj pripremi i potpisivanju spomenutoga protokola
Zagrebačka županija i Grad Velika Gorica uopće nisu sudjelovali niti su
na to bili pozvani. Da bi stvar još bila gora, projekt
obnove i proširenja, koji bi porezne obveznike trebao
koštati preko milijardu i pol kuna, nikada nije predstavljen
ni skupštini ni nadzornom odboru Zračne luke Zagreb!
|