Mućke

Datum: 29.10.2007

Mutna posla oko Zračne luke Zagreb trebala bi zanimati Državno odvjetništvo


Da nešto nije čisto na Zračnoj luci Zagreb tvrdi se i u članku na portalu Pollitika. Autor smatra da predstavnici države i grada Zagreba nešto opasno mute oko Zračne luke Zagreb. Oni bez znanja Nadzornog odbora i Skupštine trgovačkog društva donose odluku o izgradnji novog aerodroma.

Bandićev aerodrom

Još prije gotovo dvije godine javnosti je servirana priča o velikim projektima obnove i proširenja Zračne luke Zagreb. Hvale vrijedan je svaki projekt koji bi od velikogoričkoga aerodroma napravio jakog i nezaobilaznog regionalnog igrača na tržištu komercijalnog zračnog prometa. No, postavlja se pitanje radi li se o odgovornom i razvojnom ili destruktivnom i mutnom poslu? Saga o Zračnoj luci, njenom novom terminalu i drugoj pisti s vremena na vrijeme podgrijavala se u medijima da bi pred koji tjedan dosegla svoj vrhunac potpisivanjem nekakvoga protokola između Vlade RH i Grada Zagreba.

Podsjećam, suvlasnici Zračne luke Zagreb su Republika Hrvatska 55%, Grad Zagreb 35%, Zagrebačka županija 5% i Grad Velika Gorica 5%. Na stranu nelogičnost da grad na čijemu se teritoriju nalazi zračna luka ima samo 5% udjela u njoj (primjerice vlasnička struktura Zračne luke „Split", smještene između Trogira i Kaštela, je: Splitsko-dalmatinska županija 15%, Grad Kaštela 15%, Grad Trogir 10%, Grad Split 5%). Naime, opće je poznato kako je Velika Gorica brutalno kažnjena u razdiobi, kad se prije 11 godina definitivno razdružila od Grada Zagreba. Tako se i dan danas u Društvenom ugovoru o osnivanju Zračne luke Zagreb (sklopljenom par godina kasnije) navodi da se ona nalazi na adresi Pleso bb u Zagrebu iako je Pleso gradska četvrt Velike Gorice, a istoimene ulice, trga ili naselja u Zagrebu - nema.

Projekt vrijedan 212 milijuna eura kani se, kako stvari stoje, realizirati bez znanja i sudjelovanja svih suvlasnika Zračne luke Zagreb, jer, kako je prilikom nedavnoga susreta premijera Ive Sanadera i zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića rečeno novinarima, Vlada i Grad su spremni zajednički pokriti sve troškove obnove i proširenja Zračne luke Zagreb „ako Zagrebačka županija i Grad Velika Gorica u tome ne mogu sudjelovati" i to „bez mijenjanja udjela u vlasničkoj strukturi". Već pogađate: u samoj pripremi i potpisivanju spomenutoga protokola Zagrebačka županija i Grad Velika Gorica uopće nisu sudjelovali niti su na to bili pozvani. Da bi stvar još bila gora, projekt obnove i proširenja, koji bi porezne obveznike trebao koštati preko milijardu i pol kuna, nikada nije predstavljen ni skupštini ni nadzornom odboru Zračne luke Zagreb!


Više pročitajte na Pollitika.com


E mail