Datum: 04.08.2007 Nesposobni i pokvareniZračna luka Zagreb je trgovačko društvo u vlasništvu RH, Županije zagrebačke, grada Zagreba i grada Velike Gorice. Zračna luka od početka šezdesetih godina smještena je u Velikoj Gorici i od Zagreba je udaljena petnaestak kilometara. Njena osnovna djelatnost je pružanje usluga u prihvatu i otpremi zrakoplova, putnika, prtljage i robe. Za obavljanje svoje osnovne djelatnosti zračna luka posjeduje i koristi uzletno sletnu stazu, stajanku, putnički i robni terminal. Putnički i robni terminali su zastarjeli, ne funkcionalni i nedovoljnog kapaciteta. U svom dugom vijeku objekti i prometnice su se prilagođavali potrebama prometa i njegove sigurnosti. Vršile su se razne rekonstrukcije, dogradnje i izgradnje. Koliko su ti zahvati bili uspješni najbolje se može vidjeti na putničkom terminalu, koji se sastoji od osnovnog objekta, tri dogradnje te puno manjih potrebnih i nepotrebnih zahvata. Takva mješavina raznih stilova rezultirala je terminalom koji teško zadovoljava potrebe osnovne namjene, ružno djeluje i puno košta u smislu održavanja. Ujedno je zagrebački putnički terminal, vjerojatno jedan od rijetkih terminala u svijetu, u kojima se za vrijeme jačih kiša u kante lovi voda iz krovnih rupa i pukotina. Prema svemu rečenom i viđenom jasno je da je problem terminala davno trebalo riješiti. Da je potrebno riješiti probleme Zračne luke Zagreb svjesni su i političari. Tako svako malo, kada političari osjete da bi im to moglo dobro doći, izlete sa nekom parolom. Jedna od takvih bisernih izjava bila je objavljena na Business.hr u članku Vlada i Zagreb grade novu zračnu luku Pleso do 2010. godine
U ožujku je Bandiću zračna luka bila “peti zagrebački kapitalni projekt”. Ako se vratimo dublje u prošlost, utvrditi ćemo da se sa projektom putničkog terminala na zemljištu u vlasništvu Ministarstva obrane RH krenulo još davne 1996. godine. Na zračnoj luci oformljen je tim stručnjaka i angažirana je nizozemska tvrtka Naco sa zadatkom izrade planova i realizacije projekta. U tom vremenu utrošeno je više milijuna eura, strašno puno radnih sati, dnevnica i službenih putovanja. Objavljen je međunarodni natječaj u Financial times-u. Sve to rađeno je a da se nije osiguralo zemljište i uskladio prostorni plan. Evidentno je da uprava na zračnoj luci nije dovoljno stručna da sprovede jedan projekt veličine putničkog terminala. Ta ista uprava nije bila u stanju napraviti organizaciju poslovanja društva na zadovoljavajući način. Za organizaciju poduzeća koju su oni uspostavili, sami su utvrdilo da nije zadovoljavajuća i već je dvije godine bezuspješno pokušavaju promijeniti. Jedini veliki projekt, kategorija III, realiziran je uz požar trafostanice i štetu veću od 1.000.000 €. Direktor nije zadovoljavao uvjete natječaja. Dakle, gospodo Sanader i Bandić, nemojte pokretati projekt koji je započeo prije jedanaest godina. Prije nego taj projekt nastavite, mora se utvrditi koliko je utrošeno novca, dali je i tko odgovoran za ovakav način poslovanja. Ne smiju se zaboraviti i prikriti nepravilnost i nestručnost u proteklih 11. godina. Dužni ste kao predstavnici države i grada organizirati i osigurati sigurno i uspješno poslovanje poduzeća kojima su građani vlasnici. Prepustite stručnjacima da rade stručne poslove. Da se temeljem studija utvrde potrebe, da se usklade planovi, osigura zemljište, utvrde načini financiranja i rokovi izvršenja. Jedanaest godina je pokazalo da povremenim šupljim političkim parolama i nestručnim upravama možemo dobiti ogromne financijske gubitke. Također, ne smijemo zaboraviti na sigurnost putnika koja je ovakvim poslovanjem ugrožena. |
|
|