Mućke

Datum: 05.05.2007

Most koji spaja Zagreb sa ničim


Točno u podne gradonačelnik Bandić otvorio je Domovinski most. Veselju Bandića i njegovih bandita, oprostite, podanika nije bilo kraja. Razumijem ih, ovo je šesti pokušaj otvaranja mosta. Uspjelo je. Otvaranje nije omela kiša, očito su podigli cestu, doveli je u nivo mosta. Zadovoljni su bili i oni što su traljavo i loše vodili poslove izgradnje te probili rokove i povećali cijenu. Nitko ne traži da za to odgovaraju, pa nije to njihov novac. Novac su dali građani.

Jedino je malo bio zabrinut projektant mosta dr. Jure Radić. Bojao se da ne udari bura. Ali i ta zabrinutost je prošla kada je gradonačelnik obećao da planira izgradnju još dva mosta u sljedeće tri godine. Novim mostovima vesele se i građani, bit će još barem dvanaest pokušaja otvaranja mostova.

U svom kratkom i skromnom govoru gradonačelnik, skroman kakav je, među ostalim je rekao: “ ponosan sam da konačno imamo most koji povezuje jugoistočni dio Zagreba i aerodromom, ali i vidno olakšava prometovanje na ovom području”.

Više nisam slušao, kako živim u Velikoj Gorice, uskočio sam u automobil i krenuo prema aerodromu, da preko njega i Domovinskog mosta odem u jugoistočni dio Zagreba. Na aerodromu na moje pitanje kojim smjerom da krenem, dobio sam odgovor protupitanjem, koja ti je to budala rekla da smo spojeni sa domovinskim mostom?

Ništa, vadim kartu i krećem na put. Idem iz Velike Gorice, preko Rakarja, Kobilića do Kosnice. Cesta uska krivudava, asfalt se sastoji samo od zakrpa koje su više puta krpane. Kod mimoilaženja sa kamionom ili autobusom potrebno je sići sa asfalta, usporiti ili stati. Imam osjećaj da je tako krivudava da na krivinama i konjska zapreka mora usporiti.

Kosnica

Nadvožnjak u Kosnici

Kod sela Kosnice došao sam do nadvožnjaka nakon kojeg tek počinje cesta za normalni cestovni promet i iz koje ceste se može krenuti prema Domovinskom mostu ili Zagrebačkoj obilaznici.

Nisam našao famozni spoj sa aerodromom. Vratio sam se doma i potražio Prostorni plan grada Velike Gorice. U tom planu predviđena je gradnja ceste od Domovinskog mosta do Velike Gorice i zračne luke. Zračna luka trebala bi se spojiti tom cestom na dva mjesta. Jedan spoj bio bi kod starog terminala u Plesu a drugi spoj bio bi kod eventualnog novog terminala. Eventualno novi terminal zbog toga što je planom predviđen prostor za eventualno širenje Zračne luke Zagreb. Zemljište na kojem bi eventualno trebao biti novi terminal zračne luke u vlasništvu je MORH.

Prema navedenom, graditelj Bandić izgradio je most ali je zaboravio izgraditi cestu sa druge strane toga mosta. Isti taj graditelj, izjavio je da će gradi terminal na zračnoj luci. Pala je izjava 40% platit će Zagreb a 60% Država. Uvidom u Prostorni plan jasno se vidi da za tu gradnju nije osigurano zemljište, usklađen Prostorni plan. Da stvar bude i gora, Bandićeva ekipa na zračnoj luci već preko deset godina gradi terminal, a da nisu osigurali zemljište. Imali su angažiranu stranu tvrtku za izradu planova, međunarodni natječaj za izgradnju, i t.d.. U taj projekt utrošili su u na milijune eura, proputovali na tisuće kilometara. Od tog projekta sada su odustali pokreću novi.

Ovo je samo jedan mali dio “opasnog” poslovanja nečeg što zovu Holding. Silan novac koji se oduzima od građana raznim nepotrebnim i skupim nametima, zamagljuje se kvazi projektima. Normalno bi bilo da građani odluče što hoće graditi i kako će to platiti. Da se ti, od građana odabrani projekti, uvrste u plan te da se realiziraju. Svaki dobro obavljeni posao da se nagradi a za sve pogreške da se odgovara. Poslovanje ove ekipe daleko je od takvog načina.


E mail