Mućke

Datum: 25.08.2008

Velika Gorica, prometna provincija


Područje Grada Velike Gorice prostire se na površini od 552 km2 i zahvaća Turopoljsku nizinu, dio Posavine i Vukomeričkih gorica. S brojem stanovnika preko 60.000 za područje Grada, i samim naseljem od preko 30.000 stanovnika, Velika Gorica zauzima sedmo mjesto u Republici Hrvatskoj. Velika Gorica je najveći i najznačajniji grad Zagrebačke županije, grad mogućnosti, grad mladih, grad velikog povijesnog i kulturnog nasljeđa, grad ekološki očuvanog okruženja, grad urbane jezgre i prelijepe ruralne okolice.

Ovo se može pročitati na portalu Grad Velika Gorica.

Dakle Velika Gorica je grad. Dali je to tako?
Šetnjom, vožnjom biciklom ili automobilom, može se bolje upoznati Gorica. Prolaskom kroz goričke ulice i kroz gorički promet, gubi se slika o Gorici gradu.
Pod pojmom, grad, podrazumijeva se viši oblik organiziranog naselja. Naselje koje svojim stanovnicima osigurava siguran i ugodan život. Nažalost, jedan od elemenata sigurnosti i udobnosti, promet i prometnice, u Velikoj Gorici na niskoj su razini.
Od ranih jutarnjih sati, kroz “urbanu jezgru” tutnji promet, od Siska prema Zagrebu i obrnuto. Taj promet odvija se uglavnom preko dvije ulice: Zagrebačke i Ljudevita Posavskoga. Intenzitet prometa, većim dijelom dana je takav da se prometuje u kolonama. Cesta Zagreb – Velika Gorica je prometnica s najvećim prometom u Hrvatskoj. Sav promet prolazi kroz centar naselja te se u centru preusmjerava za smjerove: Sisak, Vukomeričke gorice i posavinu.
Život uz takav promet sve je samo ne ugodan. Zrak koji promet proizvodi truje građane oko prometnica a kretanje naseljem iziskuje puno prometne vještine, jake nerve i sreću. Dakle oni bez sreće mogu birati: plućni odjel, Vrapče, traumatologija ili Visoki breg.

Detaljniji prikaz u Prostornom planu

Problem nije nerješiv. Potrebno je samo malo rada i nešto novaca. Raditi bi trebale prvenstveno službe grada zadužene za promet. Ako to ne mogu riješiti gradski prometni stručnjaci, djeca iz osnovne škole sigurno hoće. Škola samo što nije počela.
Za početak dovoljno je uzeti Prostorni plan Velike Gorice gdje rješenje čeka.
Kao osnovno potrebno je instalirati semafor na ulasku u grad iz smjera Siska. Sve semafore sinkronizirati da promet bez zastoja prolazi mjestom.
Za promet iz smjera Vukomeričkih gorica potrebno je izgraditi par stotina metara prometnice, od Vukomeričke do “zubakove” i preko "aerodromskog" raskrižja za Zagreb. Taj pravac rasteretio bi centar sa svim prometom prema Pokupskom.
Isto tako trebalo bi asfaltirati prometnicu od naselja Cibljanica do ceste za Zračnu luku Zagreb i opet preko "aerodromskog" raskrižja za Zagreb. Ta cesta rasteretila bi centar od prometa prema posavini i pripadajućim naseljima. Pored toga, potrebno se otvoriti prometnicu naselje Pleso - Zračna luka Zagreb. Neshvatljivo je da jedno trgovačko društvo zatvori vrata na javnoj prometnici i onemogući promet. Sigurnost zračne luke ne može opravdati zatvaranje. Normalno bi bilo da se sigurnost prilagođava potrebama a ne da sigurnost zatvara ceste i blokira život i napredak naselja.
Pravi razlog treba tražiti u monopolu zračne luke, koja zatvaranjem ceste neopravdano štiti svoje poslovne interese vezane uz: parkiranje, poslovne prostore, trgovinu i ugostiteljstvo.

Ceste, ulice i poljski putevi izvan centra ne mogu se zvati gradskim ulicama. Ono što imaju naselja Pleso, Rakarje i Kobilić te dijelom Kurilovec nisu ceste. To su prostori s ispucanim asfaltom i mnogim rupama iznenađenja. Po tome se bezbroj puta kopalo i krpalo i ne vjerujem da zadovoljava tehničke uvjete za sigurno odvijanje prometa. Te staze, nemaju odvodnju oborinskih voda, nemaju adekvatnu rasvjetu, nemaju pješačke staze. Poslije kiše voda prenosi zarazu, zaljeva pješake ali i skriva rupe.

Odgovorni opravdanje za opisani kaos i pretvaranje grada u kaotično naselje obično traže u nekome drugome. Gradska vlast, Picula i SDP, prebacuju na državu, Šukera i HDZ. Šuker i HDZ krive Piculu. Istina je da su krivi i jedni i drugi.
Država je zakazala te nije dovršila, za prošlu godinu obečanu, dionicu autoceste i istočne obilaznice.
Grad je kriv jer ne radi ništa na uređenju grada, izgradnji prometnica i regulaciji prometa. I sa obilaznicom potrebna je prvenstveno veća sigurnost, bolja gradska regulacija prometa i ravnomjernija opterećenja.
Porezi se uredno naplačuju, gdje je novac?
Vlast je zadovoljna sobom, nerad i promašaje prebacuju na druge. Dali će zadovoljni biti i građani vidjeti će se za manje od godinu dana. Lokalni izbori se bliže.


E mail