Mućke

Datum: 10.06.2008

Šeikat na prostoru negdašnje Republike Hrvatske


Proljeće je. Bliži se ljeto i očekuju se sve više temperature. Prema prognozama ovog ljeta temperature bi trebale biti rekordne. Uz već visoke temperature od početka godine izazvane povećanjem cijena i visokom inflacijom, prognostičari predviđaju toplotni udar koji će izazvati povećanje cijena električne energije kao i još većih cijena pogonskih goriva.
Upravo danas, utorak 10. lipnja, INA je ponosno objavila nove cijene goriva. Tako za jednu litru Eurosuper 95 treba izdvojiti svega 9,50 kn, a za dizela sitnicu od 9,72 kune.
Zadovoljstvo s takvim povećanjem cijena vidjelo se na licu Šeika Ive u nedjelju nakon što je njegova momčad pobijedila Austrijsku nacionalnu momčad na Europskom nogometnom prvenstvu. Šeik, koji je ujedno i selektor svog nogometnog tima, nakon pobjede za svoju privatnu televiziju dao je izjavu: “Idemo dalje”.

Nik titanik

niktitanik

Da malo pojasnim pojmove.
Na temeljima nekadašnje Republike Hrvatske nastala je nova tvorevina hrvatska “demokratska” zajednica kao zajednica građana koja vjerno služi šeiku Ivi. Šeiki je opet, izabran za vrhovnog vođu voljom pokojnika i u Bosni jeftino kupljenih glasova. Ovim putem pozdravljam dobar potez šeikovog tima koji je glasove jeftino kupio na tržištu BiH .
Zajednica funkcionira kao mješavina plemenskih, robovlasničkih i komunističkih odnosa. Zbog povremenih napada “mrskih neprijatelja” iz Europske unije, šeik je ostavio neke institucije iz bivše Republike Hrvatske, poput parlamenta, vlade, pravosuđa... Institucije imaju samo izložbenu funkciju a akteri primaju plaće kao statisti. Ovisno o ulozi, sudac, zastupnik ili ministar, dobe od 15.000 do 20.000 kuna.
U Šeikovu imovinu se pored naftne industrije ubraja i sve ostalo što je nekad bilo u vlasništvu Republike Hrvatske, kao i veliki dio u imovini koja je u posljednje vrijeme privatizirana i sada je u vlasništvu niže rangiranih Šeika.
Tako vrhovni gazda upravlja i električnom energijom. Ta energija trebala bi podići ljetnu temperaturu za dodatnih 30%. Šeikovi rođaci i prijatelji koji upravljaju električnom energijom, smatrali su da bi 50% povećanje bilo taman. Šeik mekog srca i tvrdog karaktera nije to dozvolio. Sada će država dotirati HEP umjesto brodogradilišta i preko rođaka upravitelja pljačkati državni novac. Model Brodosplit.
Problemi s energijom prisutni su svugdje u svijetu. Svugdje se traže rješenja i strategije kako riješiti problem. Oprostite, ne svugdje, u Hrvatskoj se ne traže rješenja i strategije. U Hrvatskoj se cijene povećavaju a građani račune šutke plaćaju.
U svijetu sindikati, udruge i stranke organiziraju prosvjede zbog energetske krize. Traže da vlade poduzmu mjere, ublaže krizu. Svugdje se očekuje da račun ne plati samo građanin već da se i država odrekne dijela svoje dobiti, da se racionalizira poslovanje, smanje gubici i nepotrebni troškovi. U Hrvatskoj takvo nešto ne pada na pamet niti opoziciji niti poziciji.
Kod nas nikoga ne brine što su državna poduzeća rastrošna kao šeikati, što uprave poput pijanih milijardera razbacuju novac na luksuzne poslovne zgrade, urede, limuzine i reprezentacije. U tim tvorevinama nepoznati su pojmovi poput: struka, stručnjak, moral, zakon...

U Hrvatskoj svi koji su zaduženi da riješe navedene probleme i da poduzmu akcije za rješenje problema, sjede u Povjerenstvu za praćenje cijena i piju kavu.

Rješenja za ublažavanje krize ima. Umjesto savjeta građanima, amoralni tipovi iz raznih državnih uprava, trebali bi prvenstveno pomesti ispred svojih vrata. Temeljem pravila struke i važećih zakona treba napraviti reorganizacije, zaposliti stručnjake, razjuriti podobnike, vratiti službene kartice, otkazati skupe leasinge.
Što bi bilo kad bi u HEP-u volje bilo?

Kad bi se gubici HEP-a u prijenosu i isporuci struje smanjili s postojećih 13 do 14 posto na prihvatljivih četiri do pet posto, država bi mogla na račun tog smanjenja odgoditi gradnju novih elektrana, za jednu do dvije godine. Umjesto smanjivanja šteta, HEP najesen ide na poskupljenje struje od dvadesetak posto za gradnju novih elektrana primjenjujući sličnu logiku po kojoj INA u "čarobnoj formuli" za izračunavanje cijene benzina manipulira cijenama skladištenja i nabave naftnih derivata.

Više u Feralu
Svojevremeno je cijenjeni zastupnik Lesar tražio ministra Šukera podatak o troškovima reprezentacije koje učine dužnosnici. Koliko mi je poznato nije dobio taj podatak. Mene osobno zanima koliko se u državi troši na službene limuzine. Koji su kriteriji za korištenje istih i za što se koriste. Koliko imam prilike vidjeti, na račun države vozi se strašno puno osoba uglavnom za osobne potrebe. Državna poduzeća bez transparentnih kriterija dodjeljuju skupe limuzine na korištenje stručnjacima koji to nisu i za potrebe koje u interesu države nisu. Inače mjesečni troškovi leasinga jednog Passata koji se prečesto poklanja državnim “stručnjacima” za osobno korištenje (mito) su:

Cijebna vozila: 200.000,00
Leasing obrok: 4.354,74
Obavezno osiguranje s 50% bonusa: 262,61
Cijena benzina eurosuper 95: 9,50
Prosječna potrošnja goriva l/100 km: 8,00
Potrošnja goriva mjesečno - litara: 133,33
Iznos troškovi goriva HRK: 1240,00

Tehnički pregled:
osobni automobil: 115,76
Eko test: 75,54
Cestarina: 450
Ukupno tehnički pregled: 641,30 ili mjesečno 53,44
Ukupno mjesečna rata: 5.937,46 kn

Mito koiji se daje u obliku automobila podobnim službenicima iznosi oko 5.937,46 kuna mjesečno za aotomobil Passat 1,8.

Ne bi li Hrvatski sabor i Hrvatska vlada trebali preispitati i ukinuti limuzinske nepotrebne troškove, a ušteđen novac investirati u nova radna mjesta i nove tehnologije? Državni službenici neka koriste službena vozila za potrebe službe. Ujedno bi takav potez bio i jedna od mjera u borbi protiv korupcije. Limuzine koje se dodjeljuju osobama bez realne potrebe za neograničeno korištenje nisu limuzine, one su mito.


E mail