Datum: 11.05.2008 Imam plan kako da oživim sanNe, nije ovo iz naslova citat Zokija i Martina Lutera, ovo je san koji je pretočen u plan. Pa da krenem redom. Cijene pogonskog goriva iz tjedna u tjedan sve su veće. Probijaju se nekakve psihološke granice. Tako je granica bila 100 dolara po barelu, pa 120... Granica se mijenja, cijene gorivu a i svemu što je vezano uz gorivo se povećavaju. Kuda će nas to odvesti i kada će se uspon zaustaviti ne može se predvidjeti. Što učiniti i kako si život olakšati a standard ne ugroziti? To pitanje me proganjalo i u javi i u snu. Plin je odgovor koji se pojavio nedavno na benzinskom servisu kada je račun jednog spremnika benzina eurosuper 95 iznosio preko 400 kuna. Lagani šok me tjerao na analizu, što je to? ![]() Dakle, plan je bio ugradnja uređaja za pogon motora na plin. Krenuo sam u realizaciju plana. Za početak sam se informirao o autoplinu. Autoplin je mješavina propana i butana u omjeru 50:50. Fizikalne osobine propan-butan plina su: Ekonomičnost autoplina izražena je u: nižoj cijeni, dužem vijeku trajanja motora, nižim troškovima održavanja vozila, dužem periodu izmjene ulja i svjećica, duljem vijeku trajanja katalizatora. Povoljan utjecaj autoplina na okolinu. Autoplin je jedno od najmanje zagađujućih goriva koja se koriste danas za pogon automobila. Uporaba autoplina doprinosi smanjenju kiselih kiša, globalnog zatopljenja, zagađivanju vode i zraka, što doprinosi poboljšanju kvalitete čovjekova života jer: ne sadrži olovo, sumpor i krute čestice, ispušni plinovi su nezagađujući i ima smanjenu emisiju CO, NOx i CO2. Više na UNP udruga ![]() Krenuo sam u realizaciju plana. Prikupio sam ponude za isporuku uređaja i montažu na automobil. Ponude su se kretale od 13 000 kn sa atestom i tri dana rada do 7900 kn jednim danom rada i zamjenskim vozilom. Prihvatio sam ponudu jednog servisa za ugradnju plinskog uređaja i spremnika plina koji se ugrađuje u prostor rezervnog kotača u iznosu od 7900 kn. Radovi su obavljeni u vremenu između 8 i 17 sati. Servis je nudio mogućnost zamjenskog vozila za vrijeme trajanja radova. Drugi dan sam obavio atestiranje uređaja u stanici za tehnički pregled. Atestiranje obuhvaća osim pregleda ugrađenih plinskih uređaja i instalacija i izvanredni tehnički pregled. Cijena atesta je 1150 kn, kojima se mora dodati 110 kn za vaganje automobila nakon ugradnje plinskih uređaja. Na redovnom tehničkom pregledu dopuniti će se novi podaci u knjižice vozila i mene natjerati u policijsku stanicu da u redu čekam pečat. Vožnja automobila sa ugrađenim plinskim uređajem ne razlikuje se od uobičajne vožnje, karakteristike motora ne mijenjaju se bitno. U slučaju nestanka plina uređaj automatski uključuje benzinsko napajanje. Isto tako ako želim prebaciti na benzinski pogon to radimo pritiskom na jedan prekidač za vrijeme vožnje. Ispunjenjem plana ostvario sam uštedu prilikom svakog punjenja automobila gorivom u iznosu od 150 do 200 kuna. Investicija uložena u “plinifikaciju” Elantre trebala bi mi se, po ovim cijenama, isplatiti nakon prijeđenih 30 000 km, odnosno za dvije godine.Ako ugradnju plina gledamo kao dionice onda je računica slijedeća: kupio sam dionice za 9 000 kn i godišnja dobit iznosi 4 500 kn. Kakave Sanaderove dionice T-ht ili INA. Moje dionice. ![]() Nadam se da će barem opozicija, kada to poziciji nije niti nakraj pameti, u svom planu voditi brigu o građanima i okruženju gdje oni žive. Isto tako se nadam da će ti planovi već jednom postati realnost a ne vječni planovi. |
|