Mućke

Datum: 22.01.2008

Tramvajem u propast


Foto: www.zagreb.hr Nezasitni gradonačelnik Zagreba, Milan Bandić, i direktor ZET-a Ivan Tolić, 21. siječnja 2008. godine u promet su pustili sedamdeset i prvi tramvaj, odnosno prvi iz nove serije tramvaja koji su naručeni od konzorcija Crotram. U prvoj seriji ZET-u je isporučeno sedamdeset tramvaja koji se nalaze u redovnoj upotrebi, a u vlasništvu su Zagrebačke banke. Naime, ZET je kreditom platio prvu seriju tramvaje i za sljedeću seriju tramvaja nije bio kreditno sposoban. Da bi “zaobišli” kreditnu nesposobnost, gradske gulikože su tramvaje prodali Zagrebačkoj banci, te prodane tramvaje iznajmili pod nepovoljnim i nepoznatim uvjetima. Za dobiveni novac naručili su novu seriju od 70. tramvaja.
Svi ti novi tramvaji nisu rezultat realnih potreba i mogućnosti grada Zagreba već je to dogovor između interesnih skupina. Zagrebačkog holdinga i proizvođača.
Da su se poštivala pravila struke, prilikom modernizacije tramvajskog voznog parka, temeljem stanja vozila i stvarnih potreba izradio bi se plan modernizacije. Taj plan morao bi obuhvatiti zamjenu starih vozila, obnavljanje postojećih vozila, električnih instalacija i postrojenja. Nabavka novih vozila kao i obnavljanje već postojećih moraju optimalno zadovoljiti potrebe. Moraju riješiti modele financiranja.

Da struka nije sudjelovala u modernizaciji ZET-ovog voznog parka vidi se u:

  • nabavi velikog broja tramvajskih vozila u kratkom vremenskom razdoblju;
  • nabavi samo vozila velikog kapaciteta;
  • nabavi vozila velike potrošnje električne energije;
  • ne prilagođavanja električnih postrojenja i tramvajske pruge novim zahtjevima;
  • isplativim modelima financiranja;
  • mogućnosti modernizacije i uređenja postojećih tramvajskih jedinica;
  • i tako dalje...
  • Foto: Internet MonitorDa je ZET-ov model modernizacije štetan i nestručan potvrđuje interes nekih gradova za, u Zagrebu odbačenim vozilima. Prema riječima direktora ZET-a Tolića: "Istina je, nekoliko talijanskih gradova nedavno nam se javilo sa željom da otkupe sve češke tramvaje koje imamo i prilagode ih za svoje potrebe, a veliki interes vlada i za 15-ak starih njemačkih zglobnih tramvaja koje hoće Osijek, ali i Helsinki"
    Tome svakako treba pridodati da će novi tramvaji preopteretiti enegretsku mrežu, zbog većeg osovinskog opterećenja skratiti vrijeme korištenja tramvajskih pruga. Navedeno će rezultirati čestim izbacivanjem iz pogona, zastoje, te u konačnici kolapse u cjelokupnom gradskom prometu. Bit će potrebno obnoviti i prilagoditi HEP-ova elektro postrojenja, zetove instalaci i pruge. Sve to još nije konačno, potrebna je modernizacija i aotobusnog voznog parka. Bit će potrebna brda novca i kredita. Račun za nestručnost i bahatost tek treba doći na naplatu. Za sada su to sve krediti i najmi a već se povećanje cijena komunalija pravdaju s tramvajima. Ti poslovi dogovaraju se daleko od javnosti, daleko do svjedoka. U četiri oka donosi se odluka što je gradu potrebno i koliko će za to grad platiti. Ne poštuju se zakoni, poštuje se moć i novac.
    Dok glavni račun dođe na naplatu Bandić i Ljubičić bit će bogatuni na sigurnom. U svojoj pravoj domovini. Hercegovini. Zagreb i purgeri će njihova imena dugo pamtiti. Po dugovima i po zlu.


    E mail