Datum: 07.03.2017 Limeni Tuđman je mali, plitak, zaostao i jeftinKada su novom putničkom terminalu davali ime Franjo Tuđman, morali su misliti na situaciju da taj terminal, možda ne bude napravljen prema potrebama, planovima i očekivanjima stručnjaka i građana. Prema svemu sudeći, to se upravo dogodilo, terminal je u stvari, kriminal. Zlobnici bi rekli, sve u skladu s imenom. Što to Tuđmanu nedostaje?
Kako piše Večernji list, Tuđman je mali i neće zadovoljiti potrebe prometa. Stari terminal imao je 18, a novi 14 putničkih izlaza. Nadalje, stara stajanka imala 22 pozicije za zrakoplove a nova 13.
U izgradnju novog putničkog terminala išlo se upravo zbog malog kapaciteta i zaostale tehnologije starog terminala. Očito, novim terminalom problem se neće riješiti.
I što sada? Ovo što je ispalo, a trebao je biti novi aerodrom, očiti je primjer neopravdanog smanjenja troškova gradnje. Rezalo se na količinama, širinam, visinama, dubinama i kvaliteti. Zbog navedenog nije izvedeno ono što je trebalo biti, a samim tim nije utrošeno onoliko novaca koliko je koncesijskim ugovorom predviđeno. Tom računicom, koncesionar je manje uložio da bi povećao dobit. Sve na štetu građana Republike Hrvatske. Pored toga, koncesionar nije uložio svoj novac, već novac od kredita za koji mu je jamac Vlada RH.Osim što koncesonar nije imao svoj kapital za ulaganje, koncesionar ničim ne jamči za svoje loše upravljanje zračnom lukom. Koncesiju je dobila offshore tvrtka koja ima adresu u odvjetničkom uredu i koja nema imovine niti se zna tko joj je vlasnik. Ta tvrtka, do sada je sigurno, prebacila preko fiktivnih računa u porezne oaze, novac koji je "uštedjela" na rezanju kod izgradnje Tuđmana. Ovog trenutka da se otkaže ugovor o koncesiji, nema se od koga naplatiti šteta, niti će se ikada moći. Jedina korist od eventualnog otkazivanja koncesije, biti će u sprečavanju nastanka novih šteta, novih troškova. I što je posebno važno, ugrožena je sigurnost putnika i radnika. Koncesionar je svojim ponašanjem pokazao je da ga ne zanimaju, zakoni, standardi, pravila i struka. On želi profit.
Unatoč Drljači, sve "muljaže" oko koncesionara i koncesije, opisane su i dostavljene nadležnom ministru prometa, saborskim klubovima, zastupnicima, premjerima i predsjednicima sabora. Nitko nije poduzeo ništa. Hoće li i dalje šutjeti? |
|