Home

Datum: 07.03.2017

Limeni Tuđman je mali, plitak, zaostao i jeftin


Kada su novom putničkom terminalu davali ime Franjo Tuđman, morali su misliti na situaciju da taj terminal, možda ne bude napravljen prema potrebama, planovima i očekivanjima stručnjaka i građana. Prema svemu sudeći, to se upravo dogodilo, terminal je u stvari, kriminal. Zlobnici bi rekli, sve u skladu s imenom.
Da je to tako, dalo se naslutiti kada je na natječaju za putnički terminal pobijedio tim pokojnog Jure Radića, projektanta mostova i cestovnih objekata, a sumnja se potvrdila kada je koncesiju zračne luke dobila offshore trvrtka ZAIC, nepoznatih vlasnika. Ta tvrtka kao glavnog izvoditelja imenovala je tvrtku Vijadukt koja je specijalizirana za izgradnju mostova, cesta i cestovnih objekata.

Što to Tuđmanu nedostaje?


Mali Tuđman ima samo osam aviomostova

Kako piše Večernji list, Tuđman je mali i neće zadovoljiti potrebe prometa. Stari terminal imao je 18, a novi 14 putničkih izlaza. Nadalje, stara stajanka imala 22 pozicije za zrakoplove a nova 13. U izgradnju novog putničkog terminala išlo se upravo zbog malog kapaciteta i zaostale tehnologije starog terminala. Očito, novim terminalom problem se neće riješiti.


Kakvo je stanje na terenu, najbolje se vidi iz aviona, odnosno iz googleovog satelita na gornjoj ilustraciji.

I što sada?

Ovo što je ispalo, a trebao je biti novi aerodrom, očiti je primjer neopravdanog smanjenja troškova gradnje. Rezalo se na količinama, širinam, visinama, dubinama i kvaliteti. Zbog navedenog nije izvedeno ono što je trebalo biti, a samim tim nije utrošeno onoliko novaca koliko je koncesijskim ugovorom predviđeno. Tom računicom, koncesionar je manje uložio da bi povećao dobit. Sve na štetu građana Republike Hrvatske. Pored toga, koncesionar nije uložio svoj novac, već novac od kredita za koji mu je jamac Vlada RH.
Osim što koncesonar nije imao svoj kapital za ulaganje, koncesionar ničim ne jamči za svoje loše upravljanje zračnom lukom. Koncesiju je dobila offshore tvrtka koja ima adresu u odvjetničkom uredu i koja nema imovine niti se zna tko joj je vlasnik. Ta tvrtka, do sada je sigurno, prebacila preko fiktivnih računa u porezne oaze, novac koji je "uštedjela" na rezanju kod izgradnje Tuđmana.
Ovog trenutka da se otkaže ugovor o koncesiji, nema se od koga naplatiti šteta, niti će se ikada moći. Jedina korist od eventualnog otkazivanja koncesije, biti će u sprečavanju nastanka novih šteta, novih troškova. I što je posebno važno, ugrožena je sigurnost putnika i radnika. Koncesionar je svojim ponašanjem pokazao je da ga ne zanimaju, zakoni, standardi, pravila i struka. On želi profit.


Mali ali veliki Zagrebački aerodrom sa 22 pozicije za zrakoplove

Vlada RH zadužila je ostatke nekadašnje Zračne luke Zagreb, na čijem je čelu Miroslav Drljača, da nadgleda koncesionara. S obzirom na ovo što je izgrađeno, očito, Drljača i društvo ne zastupaju interese RH jer o svemu šute, pa čak i opravdavaju postupke koncesionara. Uživaju u privilegijama i mitu.
Unatoč Drljači, sve "muljaže" oko koncesionara i koncesije, opisane su i dostavljene nadležnom ministru prometa, saborskim klubovima, zastupnicima, premjerima i predsjednicima sabora.
Nitko nije poduzeo ništa. Hoće li i dalje šutjeti?


E mail

Komentiraj

Ispis
  • Puno se grešaka napravilo od početka tj.od projektiranja.Projekti su očito od negdje prekopirani.Puno toga u projektu je pogrešeno.Izmjene  u projektu koje su dosta bitne netko je odobrio naravno uz dobru proviziju Tu se dosta grbav pravi bivši ministar Dončić.Taj je ili glup ili podkupljen a možda se ugledao u svog predhodnika Kalmetu.Pored navedenih nedostataka je sigurno i kontrola platforme.Čudi me da od ponuđača na natječaj nitko nije podnio tužbu zbog drastičnih odstupanja u odnosu na prve projeke.Tko zna možda se čak isplatila ostalim ponuđačima nekakva naknada.Kod nas  svašta je moguće.

    pobro, 19.04.2017 16:59:10
  • Komentara(1)