Home

Datum: 06.02.2014 12:58:08

Vladin prilog korupciji i organiziranom kriminalu, dio II


Nakon surfanja europom i utvrđivanja mutne vode kod postupka dodjele koncesijskog ugovora za Zračnu luku Zagreb, istražujem dalje. Ovog puta pregledam dostupne podatke u Hrvatskoj. Uvidom u dostupan dio koncesijskog ugovora, Republika Hrvatska i Međunarodna zračna luka Zagreb d.d. potpisali su ugovor o izgradnji i upravljanju zračnom lukom Zagreb.

Slijedom navedenog proizlazi da je koncesiju dobila Međunarodna zračna luka Zagreb d.d., koja nije sudjelovala na natječaju.
Gledam dalje, prema sudskom registru Trgovačkog suda u Zagrebu, osnivač Međunarodne zračne luke Zagreb d.d. je engleski ZAIC - A LIMITED.

Taj ZAIC - A LIMITED nije zadovolji uvjete za sudjelovanje na natječaju. Tvrtka se morala zvati ZAIC d.o.o., trebala je biti registrirana u Hrvatskoj, trebali su biti navedene pravne osobe koje su je osnovale. Sve suprotno tome je dim, i to, zna se koji dim.

Prema istom tom registru Međunarodna zračna luka Zagreb d.d. jedini je osnivač:
1. MZLZ - Tiskovine d.o.o.
2. MZLZ - Trgovina d.o.o.
3. MZLZ - Ugostiteljstvo d.o.o.
4. MZLZ - Zaštita d.o.o.

Slijedom navedenog, koncesionar, Međunarodna zračna luka Zagreb d.d., osnovao je četiri tvrtke kojima je jedini vlasnik i prema kojima snosi odgovornost u smislu Zakona o trgovačkim društvima i Koncesijskog ugovora.
Međutim, kako se vidi iz izlista sudskog registra tu je još jedna tvrtka, MZLZ - Upravitelj zračne luke Zagreb d.o.o. Ta tvrtka registrirana je za: upravljanje zračnom lukom, zemaljskim uslugama u zračnim lukama, komercijalni zračni prijevoz, druge komercijalne operacije, i još mnogo toga.
Sve lijepo, ali jedini osnivač MZLZ - Upravitelj zračne luke Zagreb d.o.o. je ZAIC - A LIMITED iz engleske.

Dakle, za MZLZ - Upravitelj zračne luke Zagreb ne odnosi se Koncesijski ugovor, što znači da za radnička prava nitko nije jamčio, da za je rad te tvrtke odgovoran fantomski ZAIC - A LIMITED iz Britanije.

I tu nije kraj. U sve navedene tvrtke prebačeni su radnici iz Zračne luke Zagreb. Tvrtke nemaju objavljen Pravilnik o radu, u smislu organizacije, sistematizacije, sigurnosti o radu. Nema utvrđenih procesa rada. Pravilnik o radu je obavezan prema Zakonu o radu. Tvrtkama upravljaju stranci koji ne govore hrvatski jezik, koji ne poznaju zakone, ne poznaju tehnologiju rada, ne poznaju radnike...
Dio pravilnika o radu prenešen je temeljem koncesijskog ugovora, međutim, organizacija nije mogla biti prenešena jer su radnici iz tri prebačeni u šest tvrtki.
Stanje je kaotično. Ne zna se tko je kome odgovoran, što treba raditi, kako se ponašati, kojim jezikom govoriti.
Ovakvo poslovanje ugrožava sigurnost prometa. Potrebno je smjesta vratiti na stanje ZLZ i tek kada tvrtke izrade organizaciju, postepeno, aktivirati poslovanje

Problem su i plaće. Nitko svojim ugledom, imovinom ili rejtingom ne jamči da će plaće i obveze biti isplaćene.

Nevjerojatno je da vlada nije, prije predaje tvrtke, utvrdila da li te tvrtke zadovoljavaju uvjete, tehnološke i organizacijske, za obavljane djelatnosti.
Dođe li, zbog ovog kaosa, do kakve nezgode tko će biti odgovoran? ZAIC u Engleskoj?


E mail

Komentiraj

Ispis
  • Točno je odgovornosti nema a političke zaštite ima,da je nema već od vladavine Pozniča na ZLZ bi USKOK imao materijala da pojedinci završe u Remetincu.Sve ovo iza toga je slaganje govna na govno što dalje to više smrdi.Sada me momentalno smeta gužva u prometu građevinskih vozila koja užurbano rade na izgradnji terminala.Ministar ih očito juri kao i Bandić svoje kooperante.Mislim da ovaj koncesionar neće izdržati 2-3 god.ovaj tempo.Ajde živi bili pa doživjeli.

    Pobro, 11.02.2014 14:19:40
  • Tako je Pobro. Jedna od ključnih riječi je odgovornost. Dok plitičari ne budu odgovarali za svoje postupke ne bude dobro. I sada ima odgovornosti ali ne građanima već onima koji su ih instalirali

    ivan, 10.02.2014 14:21:33
  • Po ovom ministru ostat ćemo i bez gaća.Na žalost i većina ostalih ministara  nije sposobna da rade poslove za koje su zaduženi.Na žalost rasprodana,t.j.opljačkana su mnoga poduzeća(Prvomajska,Cromos,TPK,INA,i bezbroj drugih)pa nije nikakvo iznenađenje da se to dogodi i sa ZLZ.Lako je prodavati ono što nisi zaradio.Treba biti sposoban zaposliti narod.Ove vlade za to nisu bile bile sposobne,da su bile već bi sami izgradili terminal.Sposobnih radnika ima samo sposobnih rukovoditelja na žalost nema.

    Pobro, 10.02.2014 12:53:06
  • Komentara(3)