Home

Datum: 05.02.2014

Vladin prilog korupciji


Radoznalost me natjerala na surfanje internetom. Neobično mi je da strana tvrtka, koncesionar na Zračnoj luci Zagreb, ne priznaje Hrvatski sud, odnosno presude koje su dužni provesti. Uprave Zračne luke Zagreb i Međunarodne zračne luke Zagreb, uz znanje ministra Dončića, nisu proveli pravomočnu naredbu suda, kojom je, zbog nezakonitog otkaza, potrebno vratiti radnika  na posao. U čl. 131. St. 3. Kaznenog zakona za to djelo predviđena je kazna zatvora u trajanju do tri godine. Za hrvatske poslodavce, posebno one blagoslovljene od vlasti, nije neobično da ne poštuju sud i zakone, čudno mi je bilo da se isto tako ponaša i uprava Međunarodne zračne luke Zagreb. Tvrtke koja je u stranom vlasništvu i na čijem ćelu sjedi francuski državljanin.

Dakle, krenuo sam guglati.

Odlukom Vlade RH, od prosinca prošle godine, upravljanje Zračnom lukom Zagreb predano je koncesionaru Međunarodna zračna luka Zagreb d.d..  Javnosti se servirala informacija da je to tvrtka u stopostotnom vlasništvu francuza i nekih domaćih tvrtki, da upravljaju s dvadesetak zračnih luka u svijetu. Uvidom u finainfo vidi se da je vlasnik Međunarodne Zračna luke Zagreb, daleko od Pariza i Francuske. Dakle, stopostotni vlasnik je ZAIC - A LIMITED, Velika Britanija i Sj. Irska. Za to društvo s ograničenom odgovornošću nema podataka da je radio išta a u to spada i ništa oko aerodroma. Ne mogu se naći podaci o imovini te tvrtke. Međutim, ima kreditni limit, koji iznosi 50,000 funti.

O, sada mi je lakše, znači nisu vlasnici francuzi koji svojom imovinom, stručnošću i referencama jamče za poslovanje, već su to, bog zna tko, koji nemaju ništa i stim nista, jamče. Kao takvi ne mare za hrvatske zakone i presude. Posluju po principu, dok ide, ide, kad zagusti, postajemo stranci u noći.

Zanimljivo je da je hrvatska vlada odbacila ponudu konzorcija kojeg čine Zračna luka Zürich i Strabag AG i proglasila anonimni ZAIC koncesionarom.

Guglam dalje, Predsjednik uprave Međunarodne zračne luke Zagreb je Gonzalve de CORDOUE. Konačno nešto francusko. Gospodin Gonzalve de CORDOUE radio je do 2011. na pariškom aerodromu i od onda je, vjerovatno u mirovini. Umirovljeničke dane provodi upravljajući hrvatskom zračnom lukom. Nije problem što ne govori hrvatski. Isto tako, upravljaju a ne govore hrvatski njegovi direktori po tvrtkama kćerima. Ne poznaju jezik države u kojoj upravljaju imovinom i sudbinom radnika, pa zašto bi onda znali zakone i čitali presude.
U više navrata kontaktirao sam Gonzalve de CORDOUE, kako bi ga, prvo upoznao, a kasnije upozorio, da postoji sudska presuda koju mora provesti zbog jamstva koja je potpisao. Kako bi mogao završiti u zatvoru do tri godine.
Nisam stigao do njega. Uglavnom ga nema u Hrvatskoj. Očito je on tu samo da bi odglumio stručnost i francusko vlasništvo.

Međutim, ima nekog drugog, govori hrvatski sjedi uz Gonzalve de CORDOUE a zove se Tonći Peović. Isti onaj Tonći Peović koji je bio Predsjednik uprave a kasnije član uprave pokojne Zračne luke Zagreb. Peović je instaliran na funkciju Predsjednika uprave Zračnu luku Zagreb bez potrebnih kvalifikacija. Operativno je započeo i dovršio proces koncesije. Po dovršetku procesa našao se na drugoj strani. Kod koncesionara.

Taj prelazak operativca kod koncesionara i upravljanje zračnom lukom iz sjene, debelo smrdi na nezakonito pogodovanje koncesionaru koji mu sada vrača uslugu.
Od preuzimanja zračne luke od strane koncesionara nema bitnih razlika u upravljanju. Nema organizacije poduzeća, nema pravilnika o radu, nema internih natječaja za radna mjesta, nema poštivanja zakona, nema kvaliteta samo podobnost i poslušnost, prevara, ponižavanja. Diktatura.
Jasno se raspoznaje rukopis bivše uprave. Peovićev stil koji je preuzeo i Drljaća.
Taj Tonći, dok je bio direktor Zračne luke Dubrovnik, želio je na račun aerodnoma osnovati zrakoplovnu kompaniju.
Sumnjalo ga se i za sukob interesa, u Zagrebu je bio u sukobu interesa jer je, navodno, vodio neku malu zrakoplovnu tvrtku registriranu u Sloveniji a primao plaću od aerodroma.
Sve u svemu zanimljiva avantura prostranstvima interneta.
Avantura me uvjerila da je Zračna luka Zagreba pala u ruke onih koji nemaju apsolutno ništa od uvjeta koji su bili na natječaju. Natječaj nije uvjetovao samo jednog stručnjaka iz francuskog aerodroma. Uvjeti su bili ozbiljni.
Zadivljujuće je umijeće organiziranih skupina, oni od firme vrijedne deset kuna dobe aerodrom. U svakom slučaju vlada je dala veliki, stvarno veliki doprinos korupciji i organiziranom kriminalu
. Gradi se terminal koje je više funkcijski, za putnike i pranje novca. Ovi koncesionari su organizirani da na račun imovine zračne luke priskrbe sebi dobit. U svakom trenutku mogu nestati. Iza njih, osim štete i poštanskog sandučića u Britaniji,neće ostati ništa.
Evo i koncesijski ugovor, potpisan je s Međunarodnom zračnom lukom Zagreb iako ona nije dobila koncesiju. Koncesiju je dobio ZAIC koje se vremenom izgubio.


E mail

Komentiraj

Ispis
Komentara(0)