Mućke

Datum: 28.06.2013

Fiskalne blagajne zaobišle Hrvatske autoceste


Od kada je hrvatska izgradila prvu dionicu autoceste nisam si mogao objasniti opravdanost naplate cestarine preko naplatnih kućica na autocesti. Nikako ne mogu shvatiti da smo izgradili dobre brze ceste koje smo usporili, balvanima (rampama) i blagajnicima. Te barijere, osim što usporavaju promet, posebno kada su najveće gužve, istovremeno ugrožavaju sigurnost prometa. Pored toga, vojska blagajnika, objekata i infrastrukture bitno povećavaju cijenu cestarine.
Međutim, neka je i veća cijena, neka su ljudi zaposleni makar i kao blagajnici koji nisu nužni, problem je u transparentnosti kolanja novca od takve naplate. Uprave se bore s dugim prstima blagajnika. Navodno su blagajnicima prsti skraćeni.
Ovo su sretni dobitnici oslobođenja od fiskalizacije:

1. Hrvatske autoceste d.o.o
2. Autocesta Zagreb - Macelj d.o.o
3. Autocesta Rijeka - Zagreb d.d
4. Bina-Istra, d.d.

Ali što je sa dugim prstima uprava? Koliko novca nestane preko noći, od predaje blagajnika pa do jutra?
Radi se o gotovini koja je i te kako ljepljiva i sklona nestajanju.
Koliko se novca nepotrebno potroši na promašaje uprava, privilegije menadžmenta i zadovoljavanje potreba političara?
Upravo ti, takozvani menadžment i politička „elita“, da bi sačuvali zlatni rudnik u autocestama spriječili su da se uvede sistem naplate putem vinjeta.

Susjedne države: Slovenija, Mađarska pa i one malo dalje: Austrija, Slovačka i Češka naplatu autocesta vrše preko vinjeta. Jednostavno se kupi naljepnica, koja vrijedi određeni broj dana, mjeseci ili godina, i uživa se u vožnji bez ikakvih blagajničkih prepreka.
Susjedna Mađarsaka, otišla je i korak dalje. Kod njih se uplatom izvrši unos podataka o vozilu u bazu podataka a video nadzorom se vrši nadzor.

I tako uz autoceste, blagajnike, rampe, političare i svima drage gotovine, došli smo do 2013. Godine poznate po Slavekovim fiskalnim blagajnama.
Dakle; Temeljem Zakona o fiskalizaciji za izdavanje gotovinskih računa od 1.1.2013. počinje uvođenje fiskalnih blagajni.
Čovjek bi rekao, bravo, ajde, uvodi se reda, biti će više naplata poreza. Smanjiti će se manipulacije.
Slavek je neumoljivo uvodio blagajne, slao inspekcije. Proganjao kumice na placu, sitne i krupne trgovce, odvjetnike, liječnike ali gle čuda, ne i cestare.

Temeljem Zakona o fiskalizaciji za izdavanje gotovinskih računa
od 1.1.2013. počinje uvođenje fiskalnih blagajni.

Tko ne podliježe fiskalizaciji?

Prodaja karata ili žetona u putničkom prometu
Naplata cestarine
Punjenje naftnim derivatima aviona na avioservisima
Prodaja vlastitih poljoprivrednih proizvoda na tržnicama i otvorenim prostorima
Prodaja proizvoda i/ili usluga u poštanskom prometu
Zaprimanje uplata za sudjelovanje u igrama na sreću i zabavnim igrama
Prodaja robe ili usluga putem prodajnih automata
Pružanje bankovnih usluga i usluga osiguranja
...

Više o fiskalizaciji
Hrvatske autoceste i dalje nesmetano i u skladu s zakonom na crno kupe novac. Za njih ne trebaju fiskalne blagajne. Fiskalne blagajne su samo za običnog čovjeka, koji bi, ne daj bože mogao doći u napast da neki račun zaboravi prijaviti.
Zašto su cestarine izostavljene iz fiskalizacije? Je li to drska legalizacija kontinuirane pljačke? Fiskalne blagajne su trebale pokazati da manipulacije s novcima nije bilo. Da su iznosi i prije i poslije uvođenja isti. Da se nije pljačkalo.
Dok je HDZ bojio tunele, SDP je otišao dalje, on je napravio rupu, tunel s dvije cijevi u Zakonu o fiskalizaciji da bi osigurao neometani promet crnog novca.
Nažalost, pokazalo se da se, kralo i da se krasti misli i dalje.
Iz ovog primjera izvodi se Slavekov poučak; ako kradeš, kradi na veliko.

Zakon o fiskalizaciji u prometu gotovinom


E mail

Komentiraj

Ispis
Komentara(0)