Home

Datum: 26.04.2010

Heviz, svjetska atrakcija u našem susjedstvu

Prošle godine vratio sam se među kampere. Opskrbio sam se potrebnim sredstvima i opremom. Nabavio sam kamp kućicu, prilagodio auto potrebama vuče kučice i krenuo u kamperske  avanture. Cilj mi je putovanje po krajevima gdje mi se čini da se ima što vidjeti. Na moju veliku žalost „lijepa naša“ van ljetne sezone nema baš neki izbor za kampiranje. Ljeti imamo na izbor puno kampova uz morsku obalu ali ne i u kontinentalnom dijelu. Nema izbora, svi na more!

Trenutno sam, kao kamper, oduševljen Mađarskom. Ta naša susjeda, kako upravo otkrivam, lijepa je zemlja s puno zanimljivih krajeva, prirodnih ljepota, bogate povijesti. Skoro svaki grad ima kamp. Kampovi su im uredni, jako dobro organizirani i sa svim potrebnim sadržajima. Osoblje i građani su susretljivi, otvoreni, spremni pomoći. Problem zbog velike razlike u jezicima,  i nije problem. Uvijek se nađe neki zajednički jezik ili jednostavno se mimikom razmijene  informacije.

Keszthely

Surfanjem internetom naletio sam na zanimljivu informaciju, jezero Heviz, najveće jezero na svijetu s prirodnom termalnom vodom. Jezero je veličine 4,4 ha, dubine do 38 m,a temperatura vode kreće se od 23-25 stupnjeva C zimi i 33 do 36 stupnjeva C ljeti. I kod  -20 stupnjeva, temperatura jezera se ne spušta ispod 22 stupnja C. Kupanje na otvorenom dijelu jezera moguće je i zimi. Voda jezera se miješa s okolnim vodama i za cjelokupnu izmjenu vode u jezeru potrebno je 85 sati.

Preporučene terapije uključuju zarazne bolesti, tumore, bolesti srca, poremećaja cirkulacije, tromboze i drugih krvožilnih bolesti, astme, visokog krvnog tlaka i trudnoće.

Bez konzultacija s liječnikom preporuča se  do 30 minuta kupanja.U slučajevima kronične bolesti želuca i crijeva, pijenje vode također može imati ljekovita svojstva.

Zanimljivo, mislim si ja. To bi trebalo vidjeti, provjeriti, isprobati. Normalno, uvjet je da ima kamp i da nije baš daleko. Za početak sam se primio mape. Ukucao Heviz. Za razliku od mene, mapi Heviz nije bio nepoznati gradić.  Mapa me je podučila,  Heviz je gradić sedam kilometra udaljen od Balatonskog jezera. Isto toliko udaljen je od Keszthelia, gradića uz Balaton kojeg sam prošle godine posjetio dva puta. Od Velike Gorice, Heviz je udaljen 201 kilometar.  Kampova u okolici jezera ima nekoliko.

To mi je bilo dovoljno informacija. Heviz se mora posjetiti. Zahvatila me putna groznica. Počeo sam s pripremama. Odredio datum, razradio rutu, pripremio opremu i sredstva.

U petak, ne trinaestog već 23. travnja, upregnuo sam zapregu i u 15 sati krenuo prema Mađarskoj. Starom cestom preko Varaždina i Čakovca došao sam do graničnog prijelaza Goričan. Nakon graničnih formalnosti nastavio sam preko Letenja, starom cestom za Budimpeštu prema cilju. Nešto poslije 19 sati stigao sam do kampa u Hevizu.  Odabrao sam mjesto i postavio kućicu, uključio struju, natočio vodu. Do osam sati i sumraka stigao sam i večerati.

Nakon večere išao sam upoznati susjedstvo. Krenuo sam s kampom. Izgledao je kao iz priče. Sredinom kampa teče potok i dijeli kamp na dva dijela. Potok nastaje u  jezeru i voda u njemu je topla. Površina potoka u jednom dijelu je prekrivena lopočom i lišćem. Zbog temperature potoka i vlage već su aktivni komarci, u daljini se čuje kreket žaba. Sa sumrakom se pali rasvjeta, naziru se šarene kamp kućice na tamnozelenoj podlozi . Prekrasno. Oni koji nisu za  prirodne ljepote mogu se služiti besplatnom bežičnom internetskom vezom. Sanitarni čvor je besprijekoran. Čisto s vrućom vodom, toaletom, tuševima, vešmašinom…

Nakon kampa otišao sam u razgledanje jezera i grada. Objekti na jezeru zatvoreni su u noćnim satima i razgledanje je moguće samo preko ograde. U okolica jezera smjestili su se Hoteli, lječilišta, apartmani. To treba vidjeti, teško je opisati. Zato umjesto riječi foto galerija.

U subotu sam išao na kupanje u vruće jezero. Cijena ulaznice za trosatno korištenje kupališta iznosi 2400 forinti. Osim kupanja moguće je izabrati terapije, masaže, sunčanje i sl. Ja sam se opredijelio za kupanje. S oprezom sam izašao na otvoreno, polako sam se spustio u jezero. Nekako nisam baš bio siguran da bi mi na nekih petnaestak stupnjeva, kolika je bila temperatura zraka, prijalo kupanje. Prevario sam se. Voda u jezeru bila je ugodna i uživao sam dvadesetak minuta plivajući jezerom.  Poslije sam još jednom išao na kupanje. Isprobao sam unutarnje prostore, bazene, za kupanje, voda je toplija,  kroz prolaze moguće je izaći i na otvoreni  dio jezera. Voda ima dosta izražajan miris, rekao bi da vuče na sumpor i stajaću vodu.

Gradić Heviz po danu također je ugodan doživljaj. Pravo turističko središte s puno prekrasnih, luksuznih turističkih i zdravstvenih sadržaja. Posjetitelji su stigli iz različitih dijelova svijeta. Ima tu: uz domaće mađare, rusa, slovaka, čeha, nijemaca, austrijanaca, nizozemaca, slovenaca i naravno, zahvaljujući meni, hrvata. Posebno me oduševio prekrasan  park smješten u okolici jezera. Pravi botanički vrt.

I tako kampiranju u Hevizu se primakao kraj. Ugodnih dva dana preletjela su, došlo je vrijeme povratka. Nakon ukusnog a ne skupog ručka u restoranu kampa krenuo sam u pripremu za povratak. Otkapčanje, prikapčanje, pospremanje i u četrnaest sati pokret. Za povratak sam izabrao smjer preko Lentija, Lendave, Murskog Središta i starom Varaždinskom za Veliku Goricu. Doma sam bio prije 18 sati. Bez puno umora s puno zadovoljstva. Jednostavno, ovo moram ponoviti.