Datum: 10.05.2016 Da li je Milanović prikriveni vlasnik Offshore tvrtke kojoj je dodijelio koncesiju zračne luke?Nakon što su Center for Public Integrity i ICIJ omogućili uvid u bazu podataka sa popisom Offshore tvrtka registriranih kod odvjetničkog društva Mossack Fonseca krenuo sam u pretraživanja. Baza je napravljena i organizirana na jako dobar način. Moguća su pretraživanja po više kriterija a rezultati se dobiju tekstualnom i grafičkom obliku. Što je Offshore tvrtka?
ZAIC - A Limited, registriran zajedno s još 346 tvrtki na adresi 1 Park Row, Leeds, LS1 5AB. Jedna od pravih tvrtki na toj adresi je Pinsent Masons, koja je neka vrsta britanska verzija panamske odvjetničkog društva Mossack Fonseca. Pinsent Masons, vjerojatno je tvrtka koje klijentima otvara Offshore tvrtke i pruža im potrebne usluge. Što je ZAIC a-Limited? ZAIC je građevinska tvrtka koja fizički ne postoji, nema poslovnih prostorija, telefona, faksa, e mail adrese i web portala. Ima posuđenu adresu, račun i direktore koji možda i nisu stvarni direktori s ovlastima i ima skrivene vlasnike.Sve navedeno po britanskim zakonom je dopušteno za takvu vrstu tvrtke. Problem je što je takva tvrtka pobijedila na natječaju za upravljanje aerodromu.
Na gore opisan način registriran je ZAIC - A LIMETED, koncesionar Zračne luke Zagreb. Pored tog načina u Velikoj Britaniji tvrtke se mogu registrirati i kao: Komanditno društvo ili engl. Limited Partnership. Taj način idealn je za prodaju preko Interneta kao i za pružanje usluge i trgovinu robe širom Evrope i svijeta. Partnerstvo sa ograničenom odgovornošću engl. Limited Liability Partnership - LLP koristi se onda kada dva ili više partnera žele da imaju prava upravljanja ili poslovanja i onda raspodjelu dobiti. Hrvatsku javnost vlada, koja je odabrala koncesionara, upravo ovom zadnjom vrstom tvrtke, Komanditno društvo pokušava opravdavdati davanje koncesije. Tvrdili su da je pariški aerodrom okupio investitore te svojim kapitalom i znanjem upravljaju zračnom lukom. Tu podvalu uspješno su plasirali pa još i danas neki misle da su koncesionari francuzi. Sličnu verziju plasira i Miroslav Drljaća, čovjek koji je kao direktor Zračne luke Zagreb "prodao" radnike i zračnu luku ZAIC-u. On tvrdi "ZAIC nije firma bez kapitala i rejtinga. Ona je osnovana s ciljem formiranja konzorcija više firmi u cilju zajedničkog nastupa na natječaju..." Međutim, te tvrdnje nisu točne, što potvrđuje registracija na A LIMITED. A limited omogućuje da identitet vlasnik ZAICA bude javnosti nepoznat, da direktori budu bez ovlasti, da ovlasti imaju prikrivene osobe.. Isto tako potvrđuje da Drljaća, koji sada na neki način, prati rad koncesionara, laže i da je dio one udružene skupine koja provodi kazneno dijelo.Nakon svega navedenoga postavlja se pitanje kako je fizički ne postojeća tvrtka, bez zaposlenih, bez telefona, bez e mail adrese s javnosti nepoznatim vlasnikom pobijedila na natječaju za dobivanje koncesije za Zračnu luku Zagreb? Kako je, recimo, ispunila uvjet "upravljanja zračnom lukom s prometom putnika do 10 milijuna godišnje?" Na ovo je jedini odgovor, natječaj je namješten. Kako je za taj namješteni natječaj ugovor sa ZAIC-om potpisao zamjenik ministra Zdenko Antešić u prisutnosti Zorana Milanovića, nameće se zaključak da je upravo Milanović prikriveni vlasnik ZAIC-a. Upravo je on, smijenio Komadinu s mjesta Ministra prometa kada je osnovao stručno povjerenstvo za provjeru dokumentacije oko ZLZ-a Ili možda Milanović to radi za brata, oca, partiju, bandića, hanžekovića, radića, građevinsku mafiju... Na ova pitanja trebale bi odgovoriti nadležne isntitucije jer, Offshore tvrtka nije mogla pobjediti na natječaju za koncesiju. A svojim djelovanjem na zračnoj luci svakodnevno pokazuju da ne znaju upravljati zračnom lukom ali i da ne žele poštovati zakone RH. Ujedno bi se institucije trebale pobrinuti za organiziranu skupina koja je taj projekt omogućila. Ta skupina prema hrvatskim zakonima naziva se "zločinačka organizacija". Oni se, što je posebno opasno nalaze u vlasti, oni su članovi stranaka, od HDZ-a koji je već kod otvaranja ponuda za koncesiju zračne luke izabrao ZAIC do SDP-a koji je tu odluku proveo u dijelo. |
||
|