Home

Datum: 28.11.2009

Pljačku u Hrvatskim autocestama blagoslovio Hrvatski sabor


Velikogorička obilaznica

Obilaznica Velika Gorica, listopad 2009.godine

Imamo aferu Hrvatske autoceste. Konačno. Mediji bruje, građani se čude, vladajući si pripisuju zasluge i brane glavne krivce. Državno odvjetništvo i policija rade istrage i sortiraju kriminalna djela. Sve to rade po principu "ovo budemo procesuirali, ovo budemo zataškali, ovaj rođak bude kao odgovarao, ovog budemo zaštitili". A i ti koji će, kao odgovarati, bit će od sudova pomilovani. Malo predstave za europsku uniju i građansku naivu.

Odvjetništvo i policija i dalje rade samo ono što im močna političko - kriminalna elita dozvoli. Da nije tako, u zatvoru bi prvenstveno sjedili ministar Kalmeta i njegov "umorni" bivši tajnik Livaković. Između njihovih čelija, ležao bi režiser i dramaturg koji je sve njih izmislio organizirao i koristio. Doktor Ivo Sanader.

Ti "veliki" hrvati i kršćani , iako bez zakonske osnove, kadrovirali su uprave, nadzorne odbore, sve bitne odluke vezane uz Hrvatske autoceste donosili su u kabinetu ministra. Navedeno je poznato već nekoliko godina. Hrvatski sabor o tome je izvijestio SDP-ov zastupnik Pančić. Zastupnik Pančić svoje tvrdnje potkrijepio je dokazima, svjedocima i plišnatom hobotnicom. Nažalost, zastupnika nije podržala čak niti njegova partija. Nije se dogodila istraga već se pljačka nastavila uz "sada nam nitko ništa ne može". Učinjene su nove štete kroz ne brojne kriminale radnje. Za sve štete odgovorni su prvenstveno političari, pozicija i opozicija. Oni su znali ali nisu ništa poduzeli.

 

Date: Wed, 6 May 2009 12:47:50 +0200

Subject: Ne placanje obveza od strane Hrvatskih cesta

Postovani gospodine Boban,

obracam Vam se kao predsjedniku Uprave Hrvatskih cesta zbog neprofesinalnog ponasanja vasih podredenih.
S predstavnikom Hrvatskih cesta sklopio sam 9. veljace 2009. godine nagodbu kojom se HC obvezuju isplatiti 49.035,00 kn kao naknadu za izvlasteno zemljiste.  Nadoknada je dosla u HC na naplatu 11. ozujka 2009. godine ali nije isplacena.
U vise navrata nazivao sam odgovornu osobu u racunovodstvu, gospodu Durdu, ali ju je nemoguce dobiti. Ne javlja se na telefon. Jednom sam dobio njoj nadredenu gospodu koja mi je pokusala objasniti da je nagodba obicna glupost a da vi placate kada predmet dode na red? U to vrijeme su bile placene obveze za 2008. godinu.
Vrlo pristojno gospoda je izjavila da ce HC prema meni ispuniti obvezu za dva tjedna. Kako je od tada proslo i nekoliko puta po dva tjedna, ocito me gospoda prevarila. Lagala je.
Kako vjerujem da u Hrvatskim cestama prijevare i lazi nisu uobicajan nacin poslovanja, molim Vas da poduzmete mjere te omogucite da Hrvatske ceste ispostuju obveze koje su preuzele.
Molim da mi se u skladu s Nagodbom Urbroj: 238-04-06-09-5 od 9.2.2009 godine isplati iznos nadoknade za izvlasteno zemljiste te da mi  isplatite zakonske zatezne kamate tekuce od dana potpisivanja nagodbe.

Ukoliko postoje razlozi da trenutno ne mozete izvrsiti svoje obveze onda bi, u skladu s poslovnom kulturom, morali pismeno izvijestiti da to niste u mogucnosti izvrsiti te navesti datum  kada cete biti u mogucnosti. U potpunosti je neprihvatljivo ignorirati obveze, izbjegavati telefonske upite i lagati o vremenu izvrsenja.
Napominjem da se na izvlastenom zemljistu izvode radovi iako zemljiste nije placeno. Nije li to nasilno otimanje, pljacka?

S postovanjem,
Ivan Hrvacic

Dopis koji je S. Boban ignorirao, niti uz pismene i usmnene intervencije nije doao odgovor

Istraga koja je sada pokrenuta bavi se samo jednim malim dijelom kriminala koji je počinjen. Očito bi trebala jedna građevinska tvrtka, Skladgradnja braće Žužul, skrenuti pozornost s pravih i velikih igrača: IGH, Konstruktor, Vijadukt i Hidroelektra. Istraga bi morala biti u nadležnosti USKOK-a , više je nego očito da je družtvo organizirano za obavljanje nezakonitih djelatnost

Zanimljiv je izbor i imenovanje novog predsjednika uprave Hrvatskih autocesta, ">Stjepka Bobana. Gospodin Boban došao je s mjesta predsjednika uprave Hrvatskih cesta. Odabran je vjerojatno zato što je uspješno spriječio iznošenje informacija o poslovanju HC-a.

Naime, Hrvatske ceste ne posluju drugačije od Hrvatskih autocesta. Posluju s istim tvrtkama: IGH, Konstruktor, Vijadukt i Hidroelektra. Isti im je vlasnik. Država. Predsjednik Nadzornog odbora im je, kao i u HAC-u do smjene, Zdravko Livaković. Isti ministar koji pojma nema, Kalmeta. Ceste su nadležne za izgradnju mosta za Pelješac. Most je sinonim za mutne poslove.

Razlika je samo što ceste nemaju Mijata Stanića da sakupi i objavi dokaze za nepravilnosti u radu uprave Hrvatskih cesta. Osobno sam imao nesreću poslovati s bahatim cestama. Nesposobnost i drskost glavne su karakteristike te menadžerske nakupine. Boban ne odgovara na pismene pritužbe, preko tajnice odbija telefonske razgovore. Njegovi podređeni rijetko su na radnom mjestu, obećavaju ne izvršavaju. Lažu. Ne isplačuju kamatu na isplate koje kasne. Ne daju konačni obračun nakon realizacije posla. O poslovanju Hrvatskih cesta pod palicom Stjepka Bobana pisao sam:  Država može sve, izvlastiti, odrediti cijenu i ne platiti i >Hrvatske ceste napustili izvoditelji.

Za konkretan primjer gospodarenja u Hrvatskim cestama potrebno je otići u Veliku Goricu.Tamo se gradi obilaznica koja je podignuta u nebesa. Takva nebeska cesta u naseljenom prostorima odvaja četvrti, mjesta i ljude, poput berlinskog zida. Ekonomičnost, dinamika i rokovi u izgradnji su nešto što Hrvatske ceste ne poznaju.

Na kraju jedna pohvala. S dubokim poštovanjem pohvalio bih gospodina Mijata Stanića sindikalnog povjerenika u Hrvatskim autocestama koji je uz pomoć medija, portala indeks.hr, Jutarnjeg lista i nekih drugih, uspio prisiliti vladu da smjeni upravu i predsjednika nadzornog odbora te državno odvjetništvo da pokrene kakvu – takvu istragu.

Ovaj usamljeni primjer sindikalnog djelovanja Mijata Stanića pokazuje kolika je nesposobnost i korumpiranost u sindikalnim rukovodstvima. Prema zakonu o radu radnici preko svojih sindikalnih predstavnika sudjeluju u odlučivanju. Sindikati imaju radnička vijeća, predstavnike u nadzornim odborima. Preko njih sindikati dobiju izvješća o radu, financijska i revizijska izvješća. Sindikalni predstavnici se na račun poslodavca educiraju da bi mogli sudjelovati u odlučivanju.

Gdje su rezultati? Je li sindikalna šutnja o kriminalu znak da su korumpirani?

Novi ministar Popijać je u pravu kada kaže da poslodavci, za razliku od sindikalista rade. Poslodavci su očito uspješniji, kupili sindikate i rade što ih volja!

 

Cesta koja razdvaja

Umjesto gradske prometnice, Berlinski zid


E mail

Komentiraj

Ispis
Komentara(0)